Jump to content

Merc 350 mag mpi 1998, alarmen går etter start


cesandberg

Recommended Posts

Hei

 

Har en Merc 350 mag mpi gen x 1998 / bravo 1, når tenningen slås på, lyder alarmen i ca 2 sek, så starter jeg den, da er alarmen stille i ca 10-15 sek s, så begynner den å pipe kontinuerlig inntil jeg slår av tenningen.

 

Impelleren fikk muligens nådestøtet i fjor høst ved konservering, den gikk i biter. Jeg tok ut pumpen i våres og byttet impeller, har en mistanke om at jeg ikke har funnet alle gummibitene.

 

Båten ble prøvekjørt i våres før impeller ble byttet, da gikk alarmen på samme vis, sikkert pga overoppheting, båten ble da tatt på land igjen.

 

Noen som har tips eller innspill her?

 

 

Redigert av cesandberg (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Dersom alarmen går 10 sekunder etter kaldstart er det neppe høy temperatur som er årsaken. Kanskje mer sannsynlig med en sensorfeil, dårlig kontakt et sted eller noe slikt. 

 

Lyser det i noen varsellamper?

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Nei, ikke noen varsellamper på denne. sensoren til vanntemp sitter i termostathuset, hadde dette løs for å sjekke for vanngjennomstrømning, må sjekke om den har fått seg en smekk.

 

Denne motorens alarmer som piper kontinuerlig er vanntemp, oljetrykk og transmisjonstemp. oljetrykket vises som normalverdi i instrumentet, tror ikke der er doble sensorer, så da er det nok kanskje vanntemp.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...