Jump to content

Ikke kjøp båt fra useriøse forhandlere


Anny

Recommended Posts

Det kunne jo vært morsomt for oss andre å høre dine dårlige erfaringer alikevel - du trenger jo ikke nødvendigvis oppgi navn på forhandleren.

Skal du legge ut navn på dårlige forhandlere har vi en egen tråd for dette: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=1299

Som du ser legger andre ut firmanavn til skrekk og advarsel.

Link to post
Share on other sites

Jeg trakk innlegget tilbake pga. redd for søksmål .

Hva er dette for noe møl?? Enten vil du fortelle om et faktum som er riktig og sannferdig, eller så vil du si din MENING. Begge deler er fullt tillatt og en forutsetning for fri meningsdannelse i et demokratisk samfunn. Hva i all verden er meningen med å ytre noe, og så trekke det tilbake? Er det feighet? Enten står du for det du mener, eller så får du vel heller holde tett om det? :wink:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Tja, er forsåvidt enig med Worse, Contrabrand og Jolle, men jeg har også forståelse for valget når en blir redd det skal skade egen sak. Det skal selvsagt ikke være slik, men i en reklamasjonssak tror jeg på en forsiktig og planlagt tilnærming, sprer enn alle saklige og usaklige (generelt snakket) ting på nettet og motparten kan lese dette stiller en seg selv i en dårligere forhandlingsposisjon...

 

Lykke til og STÅ på krava!!!!

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Tja, er forsåvidt enig med Worse, Contrabrand og Jolle, men jeg har også forståelse for valget når en blir redd det skal skade egen sak. Det skal selvsagt ikke være slik, men i en reklamasjonssak tror jeg på en forsiktig og planlagt tilnærming, sprer enn alle saklige og usaklige (generelt snakket) ting på nettet og motparten kan lese dette stiller en seg selv i en dårligere forhandlingsposisjon...

 

Lykke til og STÅ på krava!!!!

Det er riktig men du skal neppe i retten som "anny" :lol:

 

Som Lasse skrev. Det viktige er å holde seg til fakta, fakta, fakta.

Alt utenom er lite nytting.

 

Noe som Advokat her Worse med en cognac og en sigar i munnen gjerne fordyper med glede :lol:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

- Legger man frem fakta i saken og ikke nevner navn og beliggenhet så er man vel rimelig trygg. Man får jo også reaksjoner på saken her på forumet som vil gi en klar indikasjon på hvor forulempet man kan være. Mange gir også nyttige tips til hvordan man kanskje skal angripe saken videre, og i så måte være til hjelp... Det viktigste mener jeg må være hvis man først skal skrive noe negativt om noe/noen bør man:

 

A- prøve å betrakte saken litt i fra sidelinjen og skrive dønn ærlig om hvordan den oppsto og eventuelt forløp

 

B - anonymisere partene og i motsatt fall gi de en anledning til å gi tilsvar på/i de fora det blir ytret :boxing:

 

C - være sikker på at man har grunn til å føle seg forulempet :eek:

 

Det har tidligere versert saker her på forumet som har vært tatt opp i "TV2 hjelper deg" hvor den forulempede kanskje har både visst og gjort litt mer en det som kom frem under TV-sendingen :nono: - Satt igjen med et flaut inntrykk på kundens vegne da forhandleren måtte ha visst at kunden hadde prøvd å reparere selv - ikke klart det, og ødelagt noe - og levert motoren inn til reparasjon uten å si noen ting - late som om forhandleren hadde gjort feilen, og hvor forhandleren ikke røper dette med en setning under sendingen..

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...