cheetah Startet 26.Juni.2021 Del på Facebook Startet 26.Juni.2021 (redigert) Heisann båtfolk😊 har hadt problemer med kast i akslingen og pakkboks som blir varm ved skifte til gfo pakning. Så tenkte at den trenger en oppretting. Har løsnet flensen og er ikke sånn flatt rett på med noe innvendig hvor det er trang så får ikke sjekket med bladsøker uten å stramme inn med mutterne. Men ser at motoren skulle vært litt til den ene siden. Hvordan får jeg til dette? Ser ikke ut som det er mye slingringsmonn på sidene men heller opp og ned. Begynner å lure hva som har skjedd med montering av motor av tidligere eier… eller er det noe som kan ha skjedd av seg selv? Redigert 26.Juni.2021 av cheetah (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 26.Juni.2021 Del på Facebook Svart 26.Juni.2021 (redigert) Ahhh, du mener oppretting. Avretting er noe annet. Til problemet :-) En del fleksible elementer er laget slik at hullet til festebolten i ene enden er frest ut som en oval. Da kan motoren sklis sideveis. Har du ikke det, sjekk om det er mulig å tilte motoren. Altså senke på ene siden og heve på andre siden. Hvis ikke, må du bore nye hull. Da er det nok lettest å ta motoren ut av båten Slik det ser ut for meg er motoren vridd i forhold til senter på propellakslingen. Fronten av motoren må over til venstre for å rettet horisontal vinkelfeil. Og så må motoren over til venstre for å oppnå horisontal parallellitet. Redigert 26.Juni.2021 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 26.Juni.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juni.2021 (redigert) Så jeg hadde skrevet det feil så ble rettet opp i😉Takk for svar😊 Den går dessverre ikke mere ned framme så å tilte motoren blir vanskelig. Får prøve å flytte den sideveis da👍 Ser motorlabbene greie ut eller bør jeg skifte de når jeg nå holder på? Redigert 26.Juni.2021 av cheetah (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 26.Juni.2021 Del på Facebook Svart 26.Juni.2021 (redigert) Ut fra bildene ser det nokså morkent ut. Selve beddingen burde også avrustes og males. Men før du drar igang den jobben, vær sikker på at du får motoren langt nok ned. Redigert 26.Juni.2021 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 2.Juli.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2021 Er litt vanskelig å bruke bladsøker på en sånn flens så hvordan går jeg frem der? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.