Seigmann Startet 27.Juni.2021 Del på Facebook Startet 27.Juni.2021 På vår dynamo er det montert et wema amperemeter. Ser at det nå har begynt å hoppe opp og ned. Problemet er størst på tomgang, hvor nåla plutselig går til null og tilbake igjen. Den dirrer litt ved turtall. Spenningen er konstant og fin. 14,4 målt direkte på batteri. Finnes det noen her inne som har noen hint om mulige feil? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 27.Juni.2021 Del på Facebook Svart 27.Juni.2021 (redigert) Hva måler det amperemeteret, altså hvor mange ampere? Ved tomgang er det normalt med lite lading. Og spenningen direkte på dynamoen, hvor mange volt er den, og varierer den også? Redigert 27.Juni.2021 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Seigmann Svart 27.Juni.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juni.2021 Litt vanskelig å lese av det analoge wema instrumentet, men kanskje 25 A, kan prøve å legge ut bilde. Kan nevne at jeg skal kjøpe meg et tang ampere meter å måle i morgen. Spenning ligger stødig på 14,4 volt Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 27.Juni.2021 Del på Facebook Svart 27.Juni.2021 Seigmann skrev 1 time siden: Litt vanskelig å lese av det analoge wema instrumentet, men kanskje 25 A, kan prøve å legge ut bilde. Kan nevne at jeg skal kjøpe meg et tang ampere meter å måle i morgen. Spenning ligger stødig på 14,4 volt Du kan jo legge den videoen på YouTube, og dele den her kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
Seigmann Svart 27.Juni.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juni.2021 Sitér dette innlegget Link to post
Seigmann Svart 27.Juni.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juni.2021 Her er hvertfall bilde av amperemeteret. Voltmeteret til Venstre står støtt, mens nåla på amperemeteret spretter opp på null og tilbake på tomgang. Samtidig blinker det i ladelampen. Ved litt pådrag dirrer nålen. Den stod støtt før Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 27.Juni.2021 Del på Facebook Svart 27.Juni.2021 (redigert) På det bildet vises det ikke mye lading, derimot et forbruk på 20A! Hvordan er det Wema-amperemetet koblet inn, og hvor sitter måleshunten for det? Redigert 27.Juni.2021 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Seigmann Svart 27.Juni.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juni.2021 Lars H. skrev 2 minutter siden: På det bildet vises det ikke mye lading, derimot et forbruk på 20A! Hvordan er det Wema-amperemetet koblet inn, og hvor sitter måleshunten for det? Sorry, forrige Eier av båten koblet det feil. Har aldri brydd meg med å fikse det. Er vel bare å snu shunt. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 27.Juni.2021 Del på Facebook Svart 27.Juni.2021 Å snu shunten (som er en dum motstand) hjelper ikke, men å snu ledningene fra instrumentet inn til shunten er nok bedre, he he. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Seigmann Svart 27.Juni.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juni.2021 Lars H. skrev 12 minutter siden: Å snu shunten (som er en dum motstand) hjelper ikke, men å snu ledningene fra instrumentet inn til shunten er nok bedre, he he. Takk, det stemmer nok. Kjøpte båten i 2016, så det er lenge siden jeg fikk dette forklart av forrige eiger. Så lenge jeg har dynamo som virker når ferien starter, så er alt bra Sitér dette innlegget Link to post
Seigmann Svart 28.Juni.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2021 Demontering og rengjøring av dynamo gjorde susen. Nå er den god som ny Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.