Austrevågen Startet 28.Juni.2021 Del på Facebook Startet 28.Juni.2021 Fikk plutselig en alarm på min M. Optimax 90 hk: water pump failure. Da stoppet motoren nesten opp, gikk på minimal fart. Er over gjennomsnittet motorukyndig, men tenker da at dette har noe med kjølevann og impeller å gjøre. Kjølevannssøylen var helt jevn og fin og etter en stund ( ca 15-20 min)gikk alarmen av fikk jeg den opp i fart igjen. Har siden kjørt en tur uten problem, inntil den igår igjen plutselig bare gikk ned på minimal fart (denne gang gikk ikke alarmen) . Tok 5-10 minutt så fikk jeg den opp i fart igjen og la den til kai. Bør jeg uansett skifte impeller, er det noe med termostat, andre forslag? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 28.Juni.2021 Del på Facebook Svart 28.Juni.2021 Når var det sist sjekket impeller og termostat? De bør sjekkes/byttes etter 3-4 år, men ofte greit å strekke det til 5-6 år i visse tilfeller. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Austrevågen Svart 28.Juni.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2021 (redigert) Når var det sist sjekket impeller og termostat? De bør sjekkes/byttes etter 3-4 år, men ofte greit å strekke det til 5-6 år i visse tilfeller. Usikker, hadde den til vinterlagring og service for to år siden, men vet ikke om dette ble skiftet. Kan sikkert få info fra verkstedet Redigert 28.Juni.2021 av Austrevågen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.