Jump to content

Morsomt å kjøpe småplukk!


vikers

Recommended Posts

Bilde

 

Var hos en selger av småplukk i sted, og kom derfra med litt av hvert.

Betalte 750,- for dette.

 

Det er turteller, voltmeter, tankmåler, tempmåler, flere brytere, tenning, ladelampe og 6-sikringspanel.

2 messinglamper, flaggholder, lukehengsler + stag og lås, 2 stjerneventiler.

 

Hummingbird Wide onehoundred - ekkolodd. ( kjekt å ha :wink:).

 

Dette bør være en grei pris, eller....

 

Noen som vet om ekkoloddet er brukandes?

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Der skulle jeg ha vært.... Synes egentlig det meste er kjekt å ha! Virker som om du har fått mye for pengene her ja.

 

Ekkoloddet burde være helt OK, jeg hadde et Humminbird 150SX i den forrige båten, og det er vel etterkommeren til det du har kjøpt. Det fungerte helt utmerket! Men det kan se ut på bildet som om du har fått med en innvendig svinger til dette (ikke lett å se på bildet), og den kan du i så fall ikke bruke på trebåt. Du må ha en gjennomgående, helst i messing pga treets bevegelser. Men hvis du ikke får brukt det så er det jo lett å få solgt igjen da...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Der skulle jeg ha vært.... Synes egentlig det meste er kjekt å ha! Virker som om du har fått mye for pengene her ja.

 

Ekkoloddet burde være helt OK, jeg hadde et Humminbird 150SX i den forrige båten, og det er vel etterkommeren til det du har kjøpt. Det fungerte helt utmerket! Men det kan se ut på bildet som om du har fått med en innvendig svinger til dette (ikke lett å se på bildet), og den kan du i så fall ikke bruke på trebåt. Du må ha en gjennomgående, helst i messing pga treets bevegelser. Men hvis du ikke får brukt det så er det jo lett å få solgt igjen da...

Det ble sagt at dette hadde stått på trebåt, og det er sika rundt ledningen som tilsier gjennomgående...men dette sjekker jeg greit ut til sommeren. :)

 

Greit å høre at dere også mener det var et greit kjøp. Jeg kjøper jo det meste uansett behov når en først er et sted med båtting hvor pris for hver enkelt del er i lommemarkedstørrelse....

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Har selv hatt dette ekkoloddet i 2 båter, og det er et helt greit lodd. hadde innvendig giver, og den målte ned til ca 150m. Fikk også opp fisk. Selv betalte eg 1000,- for dette loddet brukt, så dette må vere en svært god pris!

Supert! Kanskje det kan bli fisk på meg til neste år, også da! :cool:

 

Da slårjeg meg til ro med at dette var et godt kjøp..... og fortsetter pussingen av messing.

 

Skål! :cheers:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Får du fisk fordi du har ekkolodd da ??? :wink:

Jeg får i alle fall aldri uten, maks 1 fisk av gangen - og det blir det jo aldri middag av til 4. :headbang:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Ekkoloddet bruker jeg til å lodde dybden med,selve fiskingen går mer på dyktighet og litt flaks.De små fiskesymbolene på loddet er ikke til å stole på,skal man ha skikkelig lodd må det være et fargelodd.

 

Jada, jada. :wink:

 

Ikke kan jeg fiske, og ikke har jeg flaks. :cryin:

Med dette supre sort/hvite loddet, så må jeg nok bytte til tråler neste år!

 

Kjøpte det ikke av behov, men håper at det kan vise dybde noenlunde nøyaktig - kjekt å ha! :lol:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Nå gjelder det å ikke fra ombord for mye "kjekt å ha". Ellers mister jeg den tilkjøpte knopen som jeg manglet.

 

Vurderer sterkt å la all messingen til fruen stå igjen hjemme. (Vet ikke om jeg helt tør) Greit å være eplekjekk her. :lol:

Om hun vil at messingen skal på vannet også neste sesong, så har jeg enda plass til noe. :seeya:

 

 

Jeg har jo startet med Furuholmen fra scratch, så jeg er fortsatt på samlestadiet. Loppemarkeder, brukthandlere og nettfora tråkles etter tidsriktige billige saker. Moro er det!

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Nå gjelder det å ikke fra ombord for mye "kjekt å ha". Ellers mister jeg den tilkjøpte knopen som jeg manglet.

 

Vurderer sterkt å la all messingen til fruen stå igjen hjemme. (Vet ikke om jeg helt tør) Greit å være eplekjekk her.

Nei, du må få henne til å forstå at alle ting som tas om bord må veies på gullvekt. :yesnod: Jeg har en fiks ide om at mange ute på havet mister ufattelig mange knober på å fylle opp båtene med det østlendingene respektløst kaller "ræl" eller "kjekt-å-ha". Hos oss tas det ikke om bord ting som ikke behøves, med henvisning til de hellige marsjfarts knobers oppnåelse. Dog er det en del knuragtighet hos Quindebestet når den bolde skippers nødvendige leskedrikk lastes om bord. :rolleyes: Dette plasseres under kjøkkengulvet, under det påskudd at det er bra for vektfordeling og for å holde baugens mot himmelen pekende vinkel innenfor aksepterte gradtall. Det har blitt godtatt hittil! :lol:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...