Jump to content

Suzuki DT8 bensinpumpe - rekkefølge skillemembran

Gyv

Recommended Posts

Hei,

Jeg skal sette inn membraner i en besninpumpe på en Suzuki DT8 fra 2000. Det er 3 membraner som skal settes inn, se bilde. En er i pappmateriale, en er i svart gummi og en er i klar plast. Problemet mitt er hvilken rekkefølge de skal settes inn i, jeg finner ingen informasjon om det. Pumpen har en side som vender bort fra motoren, det er her bensinen passerer. Og så har den en side som vender mot motoren, det er her "sugetrykket". Jeg tror kanskje at riktig rekkefølge er:

* Den svarte plast/gummimembranen skal lengst bort i fra motoren. Den burde i hvert fall tåle bensin.

* Den blanke plastmembranen skal i midten. Denne er hel i midten og er den som sørger for pumpingen.

* Pappmembranen skal stå nærmest motoren. Denne er da tildels beskyttet mot bensinen, og jeg tror funksjonen kan være å beskytte de andre membranene mot varmen fra motoren.

Er det noen som kan fortelle meg om dette stemmer?

SuzukiDT8BensinpumpeMembran.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...