Gyv Startet 1.Juli.2021 Del på Facebook Startet 1.Juli.2021 Hei, Jeg skal sette inn membraner i en besninpumpe på en Suzuki DT8 fra 2000. Det er 3 membraner som skal settes inn, se bilde. En er i pappmateriale, en er i svart gummi og en er i klar plast. Problemet mitt er hvilken rekkefølge de skal settes inn i, jeg finner ingen informasjon om det. Pumpen har en side som vender bort fra motoren, det er her bensinen passerer. Og så har den en side som vender mot motoren, det er her "sugetrykket". Jeg tror kanskje at riktig rekkefølge er: * Den svarte plast/gummimembranen skal lengst bort i fra motoren. Den burde i hvert fall tåle bensin. * Den blanke plastmembranen skal i midten. Denne er hel i midten og er den som sørger for pumpingen. * Pappmembranen skal stå nærmest motoren. Denne er da tildels beskyttet mot bensinen, og jeg tror funksjonen kan være å beskytte de andre membranene mot varmen fra motoren. Er det noen som kan fortelle meg om dette stemmer? Sitér dette innlegget Link to post
AVAD Svart 1.Juli.2021 Del på Facebook Svart 1.Juli.2021 (redigert) Det ligger en komplett service- og reparasjonsmanual i dokumenterkivet. Motor->Suzuki om jeg husker rett. Tar for seg alle modeller av DT, men mye er spesifikt for hver motor størrelse. Prøv der. 😉 Redigert 1.Juli.2021 av AVAD Staving (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Skjær i sjøen Svart 2.Juli.2021 Del på Facebook Svart 2.Juli.2021 Link: Sitér dette innlegget Representant for Folk i båt-bevegelsen og venn av paraplydreggen. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.