nik0lai Startet 1.Juli.2021 Link til dette innlegget Startet 1.Juli.2021 Hei. Håper det er noen motorkyndige igjen "på land", som ennå ikke har tatt ferie, slik at dere kan hjelpe meg litt med idèer. Jeg mistenker at det er diesel som havner i bunnpanna, siden oljen fortsatt er sort, ikke grå. Er det noe annet enn fødepumpa eller høytrykkspumpa som kan lekke diesel inn til bunnpanna? Sitér dette innlegget Laguna 1150 - Kallenavn: Rabalder Link to post
Hulda Svart 1.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2021 Kan du hjelpe oss med hvor mange timer motoren har gått? Sitér dette innlegget Link to post
nik0lai Svart 1.Juli.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2021 360-370 timer.. Men båten har stått stille siste 8 årene.. Sitér dette innlegget Laguna 1150 - Kallenavn: Rabalder Link to post
Stiffler Svart 1.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2021 Mye eksos når den går? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 1.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 1.Juli.2021 Da er det mest trolig fødepumpen. Men høytrykkspumpen kan også lekke. Det er de to mulighetene. Hulda har 1200 timer, konket to fødepumper. Ikke diesel inn i motoren, men luft. Jeg har satt inn elektrisk fødepumpe. Disse motorene lever ikke veldig lenge. 2- til 5000 timer, alt etter hvordan de blir kjørt. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 2.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2021 Hatt samme problem på en perkins en gang. Var membran i fødepumpe som lakk rundt festet i midten av membran. Mere og tynn olje, og dårlig pulserende trykk. Sitér dette innlegget Link to post
nik0lai Svart 2.Juli.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2021 Takk for svar og tips. Hvordan er det lettest å fastslå om det er fødepumpe? Ta den ut å teste på noe vis... Kan også legge til at jeg i den siste tid har måtte kinne noen sekunder før den starter, det kan kanskje ha en sammenheng med diesel i olja...? Sitér dette innlegget Laguna 1150 - Kallenavn: Rabalder Link to post
Hulda Svart 3.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2021 Det har heller sammenheng med luft i dieselen. Disse motorene starter på første klikk. Fødepumpen er en kandidat. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.