Jump to content

Koble vekk temperatur sensor på gløding. BMW D636


stian22i

Recommended Posts

Du kan jo bare lage deg en egen gløde kurs som du styrer helt manuelt, men jeg ville hatt den på en fjærbelastet bryter så du ikke glemmer å slå den av. Et Rele er nok nødvendig, endel strøm som skal til her. Om du bare kan ta av temp føler vet jeg ikke, men det må jo være litt tungvint å måtte opp med luker å kansje tepper hver gang motor skal startes varm. 

Redigert av Andora (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ja det blir nok til det etterhvert. Men nå i ferien hadde det vært greit med en quick fix😊

 

Jeg tenkte isåfall og ha den koblet ut hele tiden. Hvis det var sånn at den glødet uansett temperatur med den koblet vekk. 

Men den må kanskje ha noe motstand å føle mot. Vet ikke om motstanden blir høyere eller lavere ved varm motor. 

Link to post
Share on other sites

stian22i skrev 1 time siden:

Men den må kanskje ha noe motstand å føle mot. Vet ikke om motstanden blir høyere eller lavere ved varm motor. 

 

Det måler du greit med et multimeter.  Mål på kald og driftsvarm motor. Så vet du.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...