Jump to content

Askeladden 2210 akterspeil

NatWil

Recommended Posts

Jeg har kjøpt en Askeladden 14 2210 med hevet akterspeil. Jeg vil senke det ned til original høyde for å passe min kortstammet motor. Det ser ut som det er satt inn en metall plate som går fra topp og ned under vannlinja for akterspeil er ikke slett, eller kanskje d skal være sånn? Er det noen som har lik båt som kan sammenligne. Eller ser det bare ut som noen har lagt noe oppå for å høyne og lagt glassfiber

IMG_20210702_221030.jpg

IMG_20210702_221043.jpg

Edited by NatWil (see edit history)

Ok. Takk for svar. Da vurderer jeg ta vinkel kutter og bare kappe meg ned til ønsket høyde. Blir vel lettere enn å tilbakeføre til originalt. Men kutte gjennom 20mm stål er ikke noe walk in the park tror jeg?hvor mange cm skal det være fra bunn til toppen originalt? 

vil forbause meg om det er plastet inn en 20mm panserplate på akterspeilet.   En kryssfinerplate er nok mer sannsynlig

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Ser ut som de som har høynet akterspeilet har gjort d på en veldig solid måte. Tror ikke jeg kan tilbakeføre til originalt. Må bare kappe meg et hakk nedover. Men skulle veldig gjerne visst akkurat høyde det skal være originalt. Så jeg vet hvor jeg skal stoppe kuttet, så motoren vil sitte der den ville gjort originalt og ikke i overgang mellom d gamle og det påbygde. Håper noen her kan måle vis noen har tilsvarende båt