NatWil Startet 2.Juli.2021 Del på Facebook Startet 2.Juli.2021 (redigert) Jeg har kjøpt en Askeladden 14 2210 med hevet akterspeil. Jeg vil senke det ned til original høyde for å passe min kortstammet motor. Det ser ut som det er satt inn en metall plate som går fra topp og ned under vannlinja for akterspeil er ikke slett, eller kanskje d skal være sånn? Er det noen som har lik båt som kan sammenligne. Eller ser det bare ut som noen har lagt noe oppå for å høyne og lagt glassfiber Redigert 2.Juli.2021 av NatWil (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 2.Juli.2021 Del på Facebook Svart 2.Juli.2021 Her bilder av en som vi hadde..... Hekken er slett originalt, så er det treplate utenpå ... Sitér dette innlegget Link to post
NatWil Svart 2.Juli.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juli.2021 (redigert) Ok. Takk for svar. Da vurderer jeg ta vinkel kutter og bare kappe meg ned til ønsket høyde. Blir vel lettere enn å tilbakeføre til originalt. Men kutte gjennom 20mm stål er ikke noe walk in the park tror jeg🤔hvor mange cm skal det være fra bunn til toppen originalt? Redigert 2.Juli.2021 av NatWil (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 2.Juli.2021 Del på Facebook Svart 2.Juli.2021 Høyden skal være ca 15". Sett på motoren du har og mål hvor mye du trenger å kappe. Jeg har desverre ikke mulighet til å måle før i nærmeste fremtid, kanskje andre kan? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 3.Juli.2021 Del på Facebook Svart 3.Juli.2021 vil forbause meg om det er plastet inn en 20mm panserplate på akterspeilet. En kryssfinerplate er nok mer sannsynlig Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
NatWil Svart 3.Juli.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2021 (redigert) Jeg håper det er kryssfiner. Jeg boret litt helt i toppen, det traff jeg metall. Men det er kanskje bare et slags metall kappe på toppen av kryssfineren Redigert 3.Juli.2021 av NatWil (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
NatWil Svart 3.Juli.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2021 (redigert) Ser ut som de som har høynet akterspeilet har gjort d på en veldig solid måte. Tror ikke jeg kan tilbakeføre til originalt. Må bare kappe meg et hakk nedover. Men skulle veldig gjerne visst akkurat høyde det skal være originalt. Så jeg vet hvor jeg skal stoppe kuttet, så motoren vil sitte der den ville gjort originalt og ikke i overgang mellom d gamle og det påbygde. Håper noen her kan måle vis noen har tilsvarende båt Redigert 3.Juli.2021 av NatWil (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 3.Juli.2021 Del på Facebook Svart 3.Juli.2021 Ta et mål fra antiventilasjonsplate(??) Til festebrakett på motoren, så har du høyden Sitér dette innlegget Link to post
NatWil Svart 7.Juli.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juli.2021 (redigert) Da har jeg "gravet" meg ned til originale akterspeilet. Har tenkt å legge noen remser med glassfiber over toppen. Er vel ikke noe mer jeg må tenke på da? Utenom en finer plate bak Redigert 7.Juli.2021 av NatWil (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.