Lazyjack Startet 3.Juli.2021 Del på Facebook Startet 3.Juli.2021 (redigert) Noen som har en teori om hvordan en slik skade kan oppstå? Det er en teori om vann i dieselen og at siden vann ikke kan komprimeres så kan det ha sprengt dysa. Jeg synes det er litt rart da diesel jo heller ikke lar seg komprimere. Redigert 3.Juli.2021 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 4.Juli.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2021 Virkelig ingen motorguruer som har en mening om dette? Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 4.Juli.2021 Del på Facebook Svart 4.Juli.2021 Dette har jeg ikke sett før, tror dette er skjelden kost. Det kan være tretthetsbrudd som er årsaken til dette. En annen teori kan være at det har vært vann i dieselen, og at det har blitt en form for skjæring, som til slutt har forårsaket at spissen til slutt gav etter. Dette er bare synsing fra min side. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
bellen Svart 4.Juli.2021 Del på Facebook Svart 4.Juli.2021 Vanskelig å si hva som har skjedt her, aldri sett dette før. En demontering av dysespissen kan kansje hjelpe på en forklaring. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 4.Juli.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2021 nomen skrev 1 time siden: Dette har jeg ikke sett før, tror dette er skjelden kost. Det kan være tretthetsbrudd som er årsaken til dette. En annen teori kan være at det har vært vann i dieselen, og at det har blitt en form for skjæring, som til slutt har forårsaket at spissen til slutt gav etter. Dette er bare synsing fra min side. Ja, virker som dette er sjelden kost. Synsing er likevel velkommen Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 4.Juli.2021 Del på Facebook Svart 4.Juli.2021 Det kan eksempelvis, ren synsing, være ekstrem overoppheting. Det vil endre materialets egenskaper. Det kan være defekter i materialet. Sannsynligvis er det en fabrikasjonsfeil. Som opptrer 1/10000000 ganger. Ekstremt skjeldent. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 4.Juli.2021 Del på Facebook Svart 4.Juli.2021 Lå småbitene og ‘danset’ på toppet av stempelet da, eller hvor ble de funnet? Kan motoren ha spist eller produsert andre fremmedlegemer som kan ha skadet dysespissen?.. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 4.Juli.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2021 Fantino skrev 7 minutter siden: Lå småbitene og ‘danset’ på toppet av stempelet da, eller hvor ble de funnet? Kan motoren ha spist eller produsert andre fremmedlegemer som kan ha skadet dysespissen?.. De to fragmentene fra dysespissen satt fast i stempeltoppen og hadde maltraktert en ventil men sylinderveggen var uskadet. Ingen ting som tydet på at fremmedlegemer var involvert. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.