Steinrawr Startet 3.Juli.2021 Del på Facebook Startet 3.Juli.2021 Heisann! Jeg har en trim/tiltsylinder på en suzuki DT75 fra 1998 (samme som på DT85) som ikke funker helt normalt. Problemet er at en tidligere eier hadde "fikset" den med å skru inn en maskinskrue med silikon i påfyllinga til tanken, sannsynligvis fordi de hadde mista toppa og skulle få det tett. Sylinderen klarer ikke løfte motoren over 15-20cm fra basen, og jeg mistenker at det var lite olje på den. Jeg tok ut skruen og fylte på olje, men får det altså ikke tett igjen. Så snart sylinderen går ned og reservoaret fylles, spruter det skumhvit hydraulikkolje ut av skrueområdet. Selv har jeg prøvd meg på en ny "fiks" hvor jeg har smeltet inn en hylsemutter og tettet med Sika 291i rundt, men det blir fortsatt ikke helt tett mot skruehodet.. Det er en ørliten lekkasje på stempelet, så jeg er avhengig av å kunne etterfylle olje. Nytt reservoar til denne koster nærmere 4k, og komplett ny trim/tilt er nærmere 25-30k hvis man får tak i det, så er litt ivrig på å få til en eller annen løsning som ikke koster skjorta. Hva ville du gjort her? Vet du evt. om et verksted som tar på seg jobber med suzuki utenbordsmotorer? Sitér dette innlegget Link to post
Steinrawr Svart 7.Juli.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juli.2021 For de som evt søker opp og finner denne tråden. Dette var en ganske dårlig løsning, men en slangeklemme, litt varme og en bolt med oring som passet i hylsemutter inni påfyllingen fikk det til slutt tett. Nå er det gått noen dager, hvor den står med fullt trykk på reservoar, og det holder fint. Sitér dette innlegget Link to post
Steinrawr Svart 10.Juli.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2021 Og så lenge holdt det 😅🤦 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.