Jump to content

Lang stamme på 14" Askeladden 2200?


Theodorrakis

Recommended Posts

Hei, lurer på om jeg kan få svar her fra noen som har greie på tingene før jeg begynner å knote selv... Jeg gikk til innkjøp av en meget billig Askeladden 2200 med 9.9 hk. Prisen var egentlig bare for hengeren:giggle: Motoren får jeg ikke til. Så dukket det opp en nesten ubrukt 6 hk Yamaha 4 takt med lang stamme som også var veldig rimelig. For å få den måtte jeg ta med meg en 14" Askeladden 2135 seiljolle/kombijolle. Disse to fungerer ikke særlig bra sammen, da jeg er en relativt tung mann...

Spørsmål/konklusjon:

Kan 6 hesteren passe på 2200`en? Hvis ikke - finnes det en annen jolle som kan være gunstig med denne motoren som har lang stamme. Jolla bør ha plass til to voksne og to barn. 

Jeg sitter nå med endel motorer og to joller. Yamaha`en liker jeg veldig godt, så kvitter meg gjerne med alt det andre hvis det finnes en type jolle der ute som er brukbar med denne motoren 

Redigert av Theodorrakis (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg tenker at du fint kan bruke 6 hesteren , selv om stammen er for lang.  I den farta det vil være snakk om her så vil ikke det ha så mye å si.   Men hadde det vært en større motor som ga planefart så bør stammelengden være riktig.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...