Førstefender Startet 5.Juli.2021 Link til dette innlegget Startet 5.Juli.2021 Som overskriften sier, tåler ZF280 1-A og rotere med uten at motor er i drift? Noen betenkeligheter å kunn gå med en motor i drift med denne båten? Hadde feil på EDC tidligere i våres og måtte gå for en motor en kort periode, men nå som ferien står for døren hadde det vært greit å vite om gearkasse vil tåle dette over en lengre periode, om det skulle bli nødvendig. Lest manual her på nett uten å finne dette beskrevet. Sitér dette innlegget Link to post
Lykke R Svart 5.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2021 Fra manualen : ”towing can be done continously for 8 hrs” … blir vel det samme som å gå på en motor ? Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 5.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2021 Temperatur i gearboks samt ikke minst kjøling til hylsa er nok det viktigste her. Hylsene har stort sett bestandig splittet kjøling fra begge motorer. Gearet er bare å kjenne jevnt på ang. temperatur. Har selv kjørt slik over en lang distanse pga havari på kjølevannspumpe på ene motoren med et ZF HS85 gear. Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 6.Juli.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2021 Takker for svar, så ikke dette i min manual. Ang hylser så har mine direkte kjøling fra sjøen, med egne skroggjennomføringer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.