Kappa Startet 7.Juli.2021 Del på Facebook Startet 7.Juli.2021 Jeg tenkte å ta med 4G routeren ombord og gi den strøm fra sigarettenneruttaket. Normalt får den 12 volt DC via 220 volt AC i huset. Ombord varierer spenningen fra 12 volt når batteriene belastes til over 14 volt når de lades. Lurer på om routeren tåler så høy spenning. Sitér dette innlegget Link to post
Espen Svart 7.Juli.2021 Del på Facebook Svart 7.Juli.2021 Hei. har hatt 4G router ombord i årevis tilkoblet sigaretttenner uttak, har aldri opplevd problemer. Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 7.Juli.2021 Del på Facebook Svart 7.Juli.2021 Har også en Huawei 4G router tilkoblet 12-14+ volt ombord. Ingen problemer så langt. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 7.Juli.2021 Del på Facebook Svart 7.Juli.2021 Jeg har også router ombord, på 12 v sigg.uttak... Har gått fint i flere år...😉 Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 7.Juli.2021 Del på Facebook Svart 7.Juli.2021 Både Huffameg og Netgear funker 100% her i båten. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bergen Svart 7.Juli.2021 Del på Facebook Svart 7.Juli.2021 Samme her, virker fint. Men hvorfor gå via sigarettenner uttak? Min går rett ( har egen sikring) på batterier etter å ha klippet ledning til adapteren. Husker dog at det er viktig å vite hva som er pluss og minus på ledningene. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 8.Juli.2021 Del på Facebook Svart 8.Juli.2021 Den er vel laget for å fungere i bil? Der har man samme greia med ladespenning. Så burde fungere fint i båt. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
S/Y Emma Svart 8.Juli.2021 Del på Facebook Svart 8.Juli.2021 Har kjørt flere modem rett på 12-volt-anlegget. De er tydeligvis ganske liberale hva det spenning angår. Bare klipp pluggen og koble det rett i anlegget (med sikring). Om apparatet er merket 12 volt, trenger du ikke omformer eller sigarettennerplugg. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.