Jump to content

Registerreim på crdi motor. Timing på dieselpumpen nødvendig?


Fjordland

Recommended Posts

Bytta nettopp regreim på bilen. Ikke båtrellatert men crdi motor er det jo i båter også. 

Etter reima var timet riktig slo det meg, hvorfor må dieselpumpa stå riktig? Det er jo bare et rør ut til dysegalleriet, og inviduel åpning av dysene ? Pumpa gir vel bare trykk etter hva motorstyring sier? Eller er pulsen fra pumpa timet opp med forventet åpningstidspunkt på hver dyse? 

Redigert av Fjordland (see edit history)
Link to post

Kamakslene må iallefall være timet korrekt :giggle:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...