Suzuki Startet 15.Juni.2003 Del på Facebook Startet 15.Juni.2003 Har noen av medlemmene et elektrisk verksted å anbefale i Stor Oslo regionenn ? Har en Motorola dynamo som ikke lader, samt en dynastarter som trenger en sjekk. Pris og ledig kapasitet er viktige kriterier, da sommeren endelig er her.. PS - hvor kan jeg skaffe et relè som er kraftig nok til bruk på starteren ( dynastart - ikke innebygd relè her nei... ) MVH Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
PanPan Svart 15.Juni.2003 Del på Facebook Svart 15.Juni.2003 Har noen av medlemmen et elektrisk verksted å anbefale i Stor Oslo regionenn ?Kan anbefale "Toms Bil og Båtelektro" i Horten. http://www.gulesider.no/gsi/companyList.do...&bydel=&linje=1 Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 15.Juni.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2003 Forresten, min MD2 er det ettermontert dynamo ( skikkelige greier, ikke bare den dynastart-driten ) Tror det er kobla slik at dynastarteren starter, samt lader ett batteri, og dynamoen / generatoren lader det andre. Vil dynastarteren virke som før hvis jeg fjerne "dynamodelen" fra ledningsnettet. Bør jo kunne lade 2 mindre batterier greit med en vanlig dynamo. Mer ordning i ledningsnettet ikke minst. Ser ut som et "reir" pr dd. Suzuki - som er lei trøbbel allerede Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Barsk IV Svart 15.Juni.2003 Del på Facebook Svart 15.Juni.2003 Vet at Sørensen&Balchen driver med sånne reparasjoner/overhalinger. mvh Barsk 1 Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 16.Juni.2003 Del på Facebook Svart 16.Juni.2003 Hadde en relativt hyggelig opplevelse med Asker Elektro Diesel AS, Tlf 66 77 12 90. Riktignok greide de ikke å reparere starteren min, men det var starterens feil. Vet ikke noe om prisene deres, men serviceinstilte mennesker med bl.a. båt som fagområde. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Suzuki Svart 16.Juni.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2003 Har nå sjekket dynamoen, og den lader som bare det. Da gjenstår det bare å sjekke laderegulatoren, som på denne gamle MOTOROLA generatoren er extern. Men - åssen i huleste sjekker man en laderegulator ? Strøm inn - strøm ut thats it ? Tror det er en sleperingsgenerator.. MVH Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Gunga Din Svart 16.Juni.2003 Del på Facebook Svart 16.Juni.2003 Hej Suzuki ! Hade en MD11C en gang! Där var det veldigt viktigt att man drog i 'stoppen' innan man vred av nyckeln när man skulle stoppe motorn! (alltså ikke så som man stänger av moderne diesel el bensinmotorer, bare genom att vride nyckeln!) Jag missade dette vid ett tillfälle, vilket gjorde att generatorn slutade att ladda, det var någon diod /diodbrygge eller liknande som gick åt skogen! Detta fixade dom på en vanlig Bilelektrisk-verkstad, typ Boschverkstad eller liknade. kostade ett par hundra (7-8 år siden!) tenkte ifall det er samme feil! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.