Jump to content

Volvo Penta AQ145/280 olje i kjølevann

runsun

Recommended Posts

Jeg får noe olje i ferskvannskjøler/tank nå jeg har kjørt motor en stund på full fart. (det kommer ikke vann i motoroljen)

Motoren er Volvo -84mod, 2.3liter - 140hk, originalt ferskvannskjølt. 

Spørsmål : Kan jeg skifte toppakning uten å sende toppen til avretting ? Sikkert mange som er expert på dette :flag:

runsun skrev On 8.7.2021 at 19.23:

Jeg får noe olje i ferskvannskjøler/tank nå jeg har kjørt motor en stund på full fart. (det kommer ikke vann i motoroljen)

Motoren er Volvo -84mod, 2.3liter - 140hk, originalt ferskvannskjølt. 

Spørsmål : Kan jeg skifte toppakning uten å sende toppen til avretting ? Sikkert mange som er expert på dette :flag:

Om du kan skifte toppakning uten å sende toppen til avretting kommer an på tilstanden på toppen. Det ser du ikke før toppen er tatt av. Toppen kan ha slått seg eller ha sprekker. Ta av toppen mål med rettholt og få den sprekasje testet er den eneste måten å være sikker på. Kontroller gjerne blokken i samme omgang. Hjelper ikke om toppen din er rett om blokken ikke er det. :saint:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...