Jump to content

KAD32, turteller fungerer ikke

deckman

Recommended Posts

Hei båtfolk,spørsmålet mitt har muuligens et svar her på forumet,men prøver allikavel.Turteller/timeteller på min båt som har en VP Kad 32 motor sluttet å virke plutselig.Turteller får visstnok strøm fra W kopling på dynamo.Regner med at det er den blå kabel med stikker som vedlagte bilde viser.Regner og med at den gule kabel går fram til turteller.Hva med den gråe med den røde skjøtemuffen på enden?? Takker for svar/tips :rolleyes:

IMG_20210708_184830_resized_20210709_095603294.jpg

IMG_20210708_184838_resized_20210709_095603592.jpg

Bellil skrev 41 minutter siden:

Gul er vel sensekabel for spenningsregulering

Ja, originalt kommer det en gul kabel ut fra dynamo og til B + på dynamo. Men den er som sagt ikke vist i skjema til VP. Det vanlige er jo at denne forlenges med gul kabel . Men ut fra bildet er ikke gul koblet til dynamo og vi vet jo heller ikke hva den er koblet til i andre enden. Kan jo være hva som helst, og om sukkerbiten skal på dynamo er jo heller ikke sikkert. Derfor var jeg skeptisk til og si at det er sensekabel. Trolig er det sensekabel, men kan også  være noe annet selv om kabelen er gul, for original fra VP er den ikke.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...