deckman Startet 9.Juli.2021 Del på Facebook Startet 9.Juli.2021 Hei båtfolk,spørsmålet mitt har muuligens et svar her på forumet,men prøver allikavel.Turteller/timeteller på min båt som har en VP Kad 32 motor sluttet å virke plutselig.Turteller får visstnok strøm fra W kopling på dynamo.Regner med at det er den blå kabel med stikker som vedlagte bilde viser.Regner og med at den gule kabel går fram til turteller.Hva med den gråe med den røde skjøtemuffen på enden?? Takker for svar/tips Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 9.Juli.2021 Del på Facebook Svart 9.Juli.2021 Blå og gul er ikke med i koblingsskjema til denne motoren så vidt jeg kan se. Dermed er det litt vanskelig og vite hva som er hva og hvor de skal stå på dynamo. Den grå du nevner er derimot angitt i skjema og den går fra W uttaket på dynamo og til turteller. Sitér dette innlegget Link to post
Bellil Svart 9.Juli.2021 Del på Facebook Svart 9.Juli.2021 Gul er vel sensekabel for spenningsregulering Fargene på bildet er til intern bruk Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
hegra Svart 9.Juli.2021 Del på Facebook Svart 9.Juli.2021 Bellil skrev 41 minutter siden: Gul er vel sensekabel for spenningsregulering Ja, originalt kommer det en gul kabel ut fra dynamo og til B + på dynamo. Men den er som sagt ikke vist i skjema til VP. Det vanlige er jo at denne forlenges med gul kabel . Men ut fra bildet er ikke gul koblet til dynamo og vi vet jo heller ikke hva den er koblet til i andre enden. Kan jo være hva som helst, og om sukkerbiten skal på dynamo er jo heller ikke sikkert. Derfor var jeg skeptisk til og si at det er sensekabel. Trolig er det sensekabel, men kan også være noe annet selv om kabelen er gul, for original fra VP er den ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Bellil Svart 10.Juli.2021 Del på Facebook Svart 10.Juli.2021 My bad @hegra 😥 Det var litt for lyst og uklart når jeg så bildet. Ser ikke ut som at gul kommer fra dynamo. Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
deckman Svart 13.Juli.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2021 Var nok den grå som skulle på stikkeren,funker no😊👍den gule er en jording?? Tusen takk for innspill uansett👏👏 Sitér dette innlegget Link to post
Bellil Svart 13.Juli.2021 Del på Facebook Svart 13.Juli.2021 Så bra det ordnet seg. Jeg har fått mye god hjelp her på BP. Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Faxen Svart 13.Juli.2021 Del på Facebook Svart 13.Juli.2021 Jeg ville renset opp alle kontaktpunktene på dynamoen. Det så lurvete ut. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
deckman Svart 13.Juli.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2021 Faxen, det vil bli gjort👍 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.