Jump to content

Volvo D6 350 DPH. Rengjøre kjølerne uten å ta båten på land.


Bårdp

Recommended Posts

Har vært om bord og sjekket litt. Ser ikke ut til å være noe problem og fikse dette med båten på sjøen da det jo ikke kommer inn noe vann nåe jeg tar lokket av sjøvannsfiltret og skrur ut zinken foran på motoren. Har nå tatt ut begge zinkene og fylt opp sjøvannssystemet med 20l ferskvann iblandet 1,5l 35% eddik. Får la det virke et par dager og så får en se hva som skjer. Virker ikke dette får jeg vel ta av endelokkene på ladeluftkjøleren og stake den opp med en pussestokk.

Redigert av Bårdp (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Skjønner. Om syreblandingen ikke hjelper er det også en mulighet at vanninntaket i drevet er grodd. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

På baatplassen har det vært ørten tråder på dette temaet. Alt fra "vievann", "saft og vann" til sirkulasjon med varme har vært omtalt.

Jeg kjøpte "Systemrens" og fylte på sjøvannskretsen på en snart 30 år gammel motor. Fulgte anvisningen som er limt på flasken til punkt og prikke. Funket det og. :thumbsup:  

 

Kostet rundt 220 kroner flasken og fordelt på 30 år blir det ikke allverden....

Link to post
Share on other sites

Eddik funker det. Men 1, 5 liter på 20 liter vann er ikke veldig sterk blanding. Bør nok stå en tid for å virke. Og helst skulle blandingen sirkulert, syreblandingen blir nøytralisert når den løser opp saltavleiringene. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...