Jump to content

Suzuki DT50K problemer ved pådrag


108281

Recommended Posts

Hei
Jeg har en Gammel suzuki dt50K   ca 1984 
starter og går på tomgang, kan ruse den også, og den øker fint på turtall, og god respons
Men når jeg setter den i gir får jeg bare litt turtall på den , så holder den på og dø ut, trekker da gass tilbake og den bakker igjen 
Forslag? 
dette er gjort :   nye plugger, ny bensin. hadd oppe begge forgassere og blåst rent/tørket.  , bensinpumpa pumper bra ut (pumpet gasere full, tok av slangen, og startet motor, da pumpet den mye besnsin ut. .testet den også mot lekasje ( skrudde den av , blokket ut tilførselen, og pumpet på håndpumpe, og var ingen lekasjer på den. ) 

når den bakker synest jeg at det er mere sug av den øverste forgasseren.    holdte hånda fremfor og merket godt sug, nedeste var lite, måtte holde en papir bit for og se at det var sug i den .
Også finner jeg bare en justering på hver forgasser . den sitter inne mot innsug. 
Det er en skru nederst på flottlrhuset,ikke under men på skrå oppover.  denne heter Adjuster på deleboka,,  er dette bare en drens skrue?   litt rart, den er spiss i enden og har fjær på seg. nr 23 på bildet 


hva er typisk på slike symtomer?    falskluft?, veivtetting? skjæring?  eller bare forgasser trøbbel ? 

skjønner lite da den går fint i fri,og rask respons på turtall. men ikke i gir ved pådrag (får kansje ca 10-20% pådrag på den)

håper noen kan hjelpe... jeg blir galen!!   skulle kose meg på havet i ferien.. men neida :(  
 

761d48bc7cbe83eb575e487f17ee1d6f.png

Link to post
Share on other sites

De fleste forgassere enten det er 2-eller 4-takt har en mix/justeringsskrue for blanding av luft og bensin, men dette gjelder kun tomgang og lavere turtall (denne pleier normalt å være 1-2 omdreininger åpen), ved full gasspådrag er det hoveddysen som gir bensin samt luft direkte i spjeldåpningen !  Min erfaring er at pluggene forteller mye, er de våte - tørre - eller sotet ?

Kompresjonstrykket er alltid viktig å sjekke ( slitte/skadet stempelfjærer evt. lekkasjer).  Gnisten på pluggen skal også være veldig kraftig på dagens motorer (såpass kraftig at du skal høre det ved sjekk av pluggene):flag: 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...