Jump to content

Er det noe jeg ikke har fått med meg om RSSR?


Al-Tec

Recommended Posts

For noen dager siden mottok jeg en faktura fra RSSR der det innkreves kr.: 187,- for båt med reg nr AAG715. RSSR minner samtidig om at min ny- eller omregistrering ikke er gyldig før denne faktura er betalt. Er dette en slags årsavgift? Har andre mottatt lignende? Jeg gjør oppmerksom på at RSSR foreløpig ikke har svart på min henvendelse der jeg ber om en forklaring på kravet. PS: Båten ble registrert på meg i 1999!

Redigert av Jon_P (see edit history)

AL-TEC

al-tec.no

Link to post
Share on other sites

Hadde registrert min båt bevisst etter fristens utløp for å få et skikkelig brudd til det gamle register. Mottak en faktura nylig over kr 300 (og det var jo ikke uforvented). Det rare er at Skandiabanken enten henger eller kommer med feilmeldinger nå jeg prøver å legge inn fakturaen til betaling. Har prøvd 2 ganger med 48 timers mellomrom. Har send epost til RSSR igår kveld.

 

Men ditt beløp på kr 187 er jo litt merkelig i seg selv.

Link to post
Share on other sites

Kan det være noe om dette som står her:

http://www.redningsselskapet.no/rssr/

 

Velkommen til Redningsselskaper sikkerhets- og småbåbåtregister (RSSR)

Fra 1. mars 2005 er det Redningsselskapet som driver sikkerhets- og småbåtregisteret.

Fakturering:

I løpet av uke 45 vil du motta faktura for ny- eller omregistrering av båt eller kjøp av båtkort og/eller registreringsskilt. Vi beklager at det har tatt noe tid og håper på forståelse for dette. Har du registrert båt i RSSR etter 1. mars i år og solgt den videre må du allikevel betale for registreringen. Betaling av beløpet gjør at din registrering er gyldig i registeret, betaler du ikke for ny- og omregistrering blir båten din avregistrert.

 

Benytt menyen til venstre for mer informasjon om registeret, hvordan registrere båten din, registreringsskjemaer, informasjon om etterlyste stjålne båter, eller lover og forskrifter m.v.

 

Klikk her for å få se hvordan de nye registreringsskiltene og båtkortet ser ut.

 

Husk å sjekke om ditt forsikringsselskap krever at din båt står registrert i det nye sikkerhets- og småbåtregisteret.

 

Har du spørsmål, ring oss på tlf 815 44 055 eller send oss en e-post.

 

God tur på sjøen

 

 

Priser

Hva koster registreringene (alle priser inkl. mva):

  • Nyregistrering kr. 300,-
  • Omregistrering kr. 100,-
  • Årsgebyr: kr 100,- for første båt, kr 50,- pr båt utover dette. (Merk at årsgebyret ikke innføres før 2006.)
Ved omregistrering betales gebyret av den nye eieren. Endringer av båt- eller motoropplysninger er gebyrfritt. Redigert av Hafrsfjord (see edit history)
Link to post
Share on other sites

...og jeg har fått krav om 80,- + mva 20,- totalt kr. 100,- for omregistrering av båt som jeg kjøpte i høst.

 

"Vi minner om at din ny- eller omregistrering ikke er gyldig før denne faktura er betalt. Dette gjelder ikke ved kjøp av båtkort og registreringsskilt, her gjelder 15 dagers betalingsfrist"

 

 

Hm....kjøp av båtkort???????? Vil det da si at vi må betale for omregistrering pluss båtkort pluss registreringsskilt???????

 

Har mottatt båtkort tidligere og ut ifra det jeg skjønner så får jeg en regning til på dette kortet???

 

Mulig jeg er litt trang i nøtta???? :lol::lol::lol::lol:

Link to post
Share on other sites

Mottok krav om avgift for omregistrering i går. Dette gjelder båten jeg kjøpte i mai. Synes det er rimelig amatørmessig å vente med å sende ut til det nærmer seg regnskapsavslutning...

 

De krever meg også for 125 kr for ekstra reg skillt fordi jeg ba om det da båten ikke hadde slike klistremerker fra tidligere eier. De de ikke fortale meg da jeg bestillte ekstra merker var at de likevel sendte ekstra merker automatisk sammen med båtkortet. Så nå sitter jeg med to sett. Har ikke videre lyst til å betale for det ekstra settet.

 

Etter nyttår kommer det vel ny regning for registreringen.

Link to post
Share on other sites

...og jeg har fått krav om 80,- + mva 20,- totalt kr. 100,- for omregistrering av båt som jeg kjøpte i høst.

 

"Vi minner om at din ny- eller omregistrering ikke er gyldig før denne faktura er betalt. Dette gjelder ikke ved kjøp av båtkort og registreringsskilt, her gjelder 15 dagers betalingsfrist"

Hm....kjøp av båtkort???????? Vil det da si at vi må betale for omregistrering pluss båtkort pluss registreringsskilt???????

 

Har mottatt båtkort tidligere og ut ifra det jeg skjønner så får jeg en regning til på dette kortet???

 

Mulig jeg er litt trang i nøtta???? :lol::lol::lol::lol:

Jeg har også fått faktura på 100,- idag. Det gjelder omregistrering til meg fra tidligere eier. Så det er i hvertfall riktig regner jeg med. Kjøpte båt i juni

Link to post
Share on other sites

Jeg har bestilt og betalt for nye reg.nr den nette sum av kr 125. Men skiltene har jeg ikke sett noe til :confused:

Når det gjelder betaling over nettbank så sliter jeg med det samme til Vimpelkontoen Lasse. 3 ganger så har beløpet vært i det elektroniske helvete i mange dager. Nettopp når jeg tror det er OK så dukker beløpet opp hos meg igjen :rolleyes: Dette skjer av og til med Shell også.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...