Jump to content

Rengjøre fast aluminium bensintank!?


-morten-

Recommended Posts

Jeg har en god del grums på tanken og tenker å gjøre den ren. Det er mannlok på den ene delen men bak skvalpeskottet er det ikke tilgang da tanken ligger innunder dørken og det er ikke mannlokk på den siden.  er det noe stoff for å rengjøre med for å ta vekk forurensninger i aluminiumen.  Tank er hel og tett men den har ikke blitt rengjort på 16 år og det er noen flekker nedi bunnen og litt grums.

Noen som har tips?

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Hadde samme greie på min.

Eg kom kun til i første kammer og delvis til kammer 2. 

Kammer 3 var helt utilgjengelig gjennom inspeksjons uke. 

Det eg gjorde var å laste ekstra vekt bak da fikk eg all diesel til å renne bak slik at eg fikk tømt ut, brukte en gammel slange fra en påhenger med sånn pumpe belg på. 

Brukte pampers bleier det var gull å vaske med 👍😁

Ståltråd og trepinner så kom jeg delvis til i kammer 2

Brukte høytrykkspyler med sånn slange for å spyle rør og spylte kammer 2 og 3 

Kom mye drit ut derfra 😫

Stappet slange koblet til webasto en rett nedi dieseltanken og tørker den 😁

Skikkelig dritt jobb men føles godt nå 😁 😁 😁 

 

Link to post
Share on other sites

ja det er sikkert bare å belage seg på en drittjobb.. har tømt tanken før med en vakuumsuger mens den lå på sjøen, men det var nok ikke godt nok, og det var veldig tynnt sugerør på den. popnaggel som holdt vire til tanklokk har også røket, så vært greit at den ikke kommer i insugsrøret jeg har naust med bra hellning på så får ta den inn der og ev heve fronten på vogna i tillegg.. får bli etter ferien!:yesnod:

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Bare å skjære ut tanken hvis man ikke kommer til overalt :saint: 

I dette tilfellet måtte tanken ut da det lå en halvkilos svenskpilk inni den, og den hadde tydeligvis lagt der så lenge at det var tært hull i den syrefaste tanken. Hvorfor og hvordan den kom dit er det ingen som vet....

 

tank3.jpg.6ce6f7cc48bd71081b694555ff64ada9.jpg

 

900574182_skke.jpg.c35a01b1c2ec8b919bb61a7cc8c92a3b.jpg

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...