Jump to content

VP Tamd63P slange til turbo hopper av.


Dreuf

Recommended Posts

Jeg har en slange som går på luftsiden av turbo ned fra turbo og til manifoil(?) som glir av etter en stund kjøring. Slangen begynner å bli litt herpa etter jeg har satt den på igjen noen ganger. 

 

Spørsmål:

Noen som har byttet den før? Må hele turbo av for å bytte slangen? Og trenger jeg evnt flere pakninger da? 

 

Noen som er en racer på delekatalogen som kan finne slangen for meg? Har sett selv men finner den ikke. 

 

Slangen er montert der jeg har den røde ringen på bildet. 

Screenshot_20210713-194833__01.jpg.7f240e9360b2063724c6771f95ee99a9.jpg

Link to post

Det er nok riktig slange. Takker&bukker! 

 

Noen som har byttet og vet om turbo må av? Er på tur og vurderer om jeg skal stramme slangeklemme for hver dag eller bytte slangen nå.. 

4 slangeklemmer skal prøves, men så kort som slangen er så er det ikke mye slange igjen... 

Link to post

Biltema har disse, søk på 33-208

 

Du burde bruke bedre slangeklemmer , type 33-212 f.eks. 
 

Den sitter jo ikke så langt innpå stussen, så det kan godt hende du klarer å få den av/på ved å dra den lenger inn på stussen på turbo, og så lirke den ut.

Link to post

Hodet sier ja da silikon vel tåler svært mye varme og det er jo slike tuninggutta bruker når de jazzer opp med stor turbo?.. Men var dårlig med spec der.. Hadde vært fristet til å prøve hvis det var lett tilgjengelig og den fremstår som kraftig ift den originale - og hatt den originale som backup. Alltid litt dårlig magefølelse å bruke uoriginalt, men så lenge konsekvensen av svikt ikke er verre enn du allerede opplever hver dag nå så er det gjerne forsøket verdt? Med oppgraderte klemmer og evt noen mm ekstra lengde kan det jo fort bli en oppgradering ift den originale?

 

Om montering er tricky er det kanskje enklere å ta av stussen som går inn på intercooler enn å løsne turbo?

Redigert av Fantino (see edit history)
Link to post

Jeg trodde turboen kunne komme opp i 6-700gr, har ikke lyst til å starte brann. 

Det funker med å stramme hver dag. På vei inn til Spangereid nå, så er det Farsund og til slutt Flekkefjord hvor vi skal ligge en uke så får forske litt på det der.

Turbo mekking har jeg lite erfaring med. 

Link to post
Dreuf skrev 1 time siden:

Jeg trodde turboen kunne komme opp i 6-700gr, har ikke lyst til å starte brann. 

Eksos-siden kan nok det, men der kan du heller ikke ha gummislanger. 

Generelt så tåler silikon høy temperatur bedre enn gummi. 

Link to post
Dreuf skrev for 5 timer siden:

Er den biltema slangen god nok? Koster 69,- mot original som koster 1700,- 

Blir vel ganske varmt der. 

Har fungert bra hos meg noen titalls timer nå, byttet tidligere i sommer. Vi snakker jo ikke allverdens trykk her, eller varme, så jeg tenker at denne silikonslangen fungere fint. 

Link to post
Landcrab skrev 1 time siden:

Har fungert bra hos meg noen titalls timer nå, byttet tidligere i sommer. Vi snakker jo ikke allverdens trykk her, eller varme, så jeg tenker at denne silikonslangen fungere fint. 

Har du samme motor. Greide du å bytte uten å ta av turbo? 

 

Tenkte en del varmen smitter over på inntaket på turbo men da er ikke det noen bekymring. 

Link to post
Dreuf skrev for 5 timer siden:

Har du samme motor. Greide du å bytte uten å ta av turbo? 

 

Tenkte en del varmen smitter over på inntaket på turbo men da er ikke det noen bekymring. 

Ikke samme motor, men akkurat samme prinsipp.

 

Hos meg kan jeg rotere huset på turbo ved å klemme inn en fjær og det gjør det litt lettere, men fortsatt litt tight.. 

Link to post
  • 3 år senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...