Jump to content

Båt med problemer rett sør for Verdens Ende?


Popeye70

Recommended Posts

Ligger med båt på Verdens Ende, og det siste kvarteret har et redningshelikopter sirklet rundt utenfor V.E. - kanskje 1-3 NM ut. De begynte kanskje 0.5 - 1 NM øst for innseilingen til Verdens Ende, og de har nå flyttet seg litt sørover. Nå ankom nettopp ambulanse med blålys ved restauranten, så det virker som om noen har problemer her ute. 
 

Håper alt går bra, og at de det søkes etter blir funnet i god behold. Fingers crossed! :pray:

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

btt skrev 1 minutt siden:

Ikke noe å høre på vhf heller ? 


VHF’en vår har bestemt seg for å kutte ut etter 16 års tjeneste, så jeg får ikke lyttet. Glemte å ta med den håndholdte da vi dro på ferie. :headbang:

 

 

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Ja, det er her. Jeg står på moloen på Verdens Ende og ser blålys rett sørover. Helikopteret har beveget seg litt østover, så det er ikke lenger synlig fra her jeg står. Men jeg hører det, så det er ikke langt unna.

 

Losbåten rapporterte nettopp at de ikke har observert noe som helst. 

Redigert av Popeye70 (see edit history)

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Code0 skrev 2 minutter siden:

Det høres jo ikke bra ut.


Nei, det gjør ikke det, men hvis det fremdeles brenner burde båten være lett å finne. Det er havblikk og såvidt bittelitt dis og god sikt.

 

Jeg hører fremdeles helikopteret der ute, og nå nylig kom det som så ut som en ambulanse og to andre «mørklagte» biler til restauranten. Så ingen blålys eller markeringer pga mørket, men vanlige biler har ikke lov å kjøre der.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

4l64tro55 skrev 7 minutter siden:

Følger både Politi og HRS på Twitter hvor de er raske med å melde om pågående aksjoner, men intet meldt der..


Merkelig. Noe skjer der ute:

0A040DE5-C6E1-4EE2-996C-3E4E1E1A090D.jpeg.fcfaf3aa72f4e58b70b565517c3acbac.jpeg

 

Her er to båter med blålys og helikopteret i lufta. Det er visstnok fem båter på vannet pluss ett helikopter som leter nå, i følge en som lytter på VHF.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Og nå kom det mer:

 

Sør-Øst politidistrikt  @politietsorost
#Tjøme Kl. 2324 fikk politiet melding om at det kunne se ut som om det brant i en fritidsbåt rett uten for Verdens ende. I denne forbindelse pågår det nå en aksjon for å lete etter båten.

Foreløpig er det ikke funnet noe brann eller fritidsbåt som er skadet.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...