Jump to content

Tohatsu msf 30b oljetrykk


Snafu3000

Recommended Posts

Hei, jeg har en Tohatsu mfs 30b som jeg sliter litt med. Har vært storfornøyd med motoren helt frem til i det siste hvor oljevakta har slått inn helt plutselig uten grunn. Hver gang sjekker jeg oljenivået og dette er ihvertfall ikke for lavt. Tenkte kanskje at dette kunne komme av en defekt oljetrykk føler, men etter bytting av denne for en dag siden og en ny feilmelding idag, har jeg nå ikke lengere peiling på hva som er feil. 

 

Dette som startet for omkring 1 mnd siden, ble også bare gradvis verre, hvor den til slutt stoppet konstant rett før jeg byttet sensoren. Etter bytte av sensor, slo den ikke inn før etter en dag. 

Kjører forresten på 10-30 olje

 

Setter pris på svar😁

Mvh Mads

Redigert av Snafu3000 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Lysende oljelampe og sammengenhende piping fra alarm og motor skris over på nødprogram på halvt turtall? Jeg har samme motor fra 2008. Jeg får alarm etter noen få min i masjfart. Jeg  så i servicemanualen at det kan være temp eller oljetrykk. Jeg har gått over kjølevannslinja uten å finne feil. Så da er det vel oljetrykk. Du kan måle oljetrykk ved å sette en trykkmåler der sensoren står. 

 


 

 

Redigert av Fyrbøter (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...
Ingvaren skrev for 8 timer siden:

Hvordan gikk det med ditt alarm-problem?

jeg har nå fått samme problem etter å ha tatt oljeservice og termostatbytte…

Satt inn termostaten feil vei, om det er mulig? 

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...