Snafu3000 Startet 13.Juli.2021 Del på Facebook Startet 13.Juli.2021 (redigert) Hei, jeg har en Tohatsu mfs 30b som jeg sliter litt med. Har vært storfornøyd med motoren helt frem til i det siste hvor oljevakta har slått inn helt plutselig uten grunn. Hver gang sjekker jeg oljenivået og dette er ihvertfall ikke for lavt. Tenkte kanskje at dette kunne komme av en defekt oljetrykk føler, men etter bytting av denne for en dag siden og en ny feilmelding idag, har jeg nå ikke lengere peiling på hva som er feil. Dette som startet for omkring 1 mnd siden, ble også bare gradvis verre, hvor den til slutt stoppet konstant rett før jeg byttet sensoren. Etter bytte av sensor, slo den ikke inn før etter en dag. Kjører forresten på 10-30 olje Setter pris på svar😁 Mvh Mads Redigert 13.Juli.2021 av Snafu3000 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fyrbøter Svart 17.Juli.2021 Del på Facebook Svart 17.Juli.2021 (redigert) Lysende oljelampe og sammengenhende piping fra alarm og motor skris over på nødprogram på halvt turtall? Jeg har samme motor fra 2008. Jeg får alarm etter noen få min i masjfart. Jeg så i servicemanualen at det kan være temp eller oljetrykk. Jeg har gått over kjølevannslinja uten å finne feil. Så da er det vel oljetrykk. Du kan måle oljetrykk ved å sette en trykkmåler der sensoren står. Redigert 17.Juli.2021 av Fyrbøter (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fyrbøter Svart 22.Juli.2021 Del på Facebook Svart 22.Juli.2021 Hvordan går det? Jeg har målt oljetrykk på min. Det var fint. Jeg målte temperatur til 97,5 grader med irmåler på tempsensor ved alarm så her er det et kjøleproblem. Sitér dette innlegget Link to post
Ingvaren Svart 11.Juni.2023 Del på Facebook Svart 11.Juni.2023 Hvordan gikk det med ditt alarm-problem? jeg har nå fått samme problem etter å ha tatt oljeservice og termostatbytte… Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 11.Juni.2023 Del på Facebook Svart 11.Juni.2023 Ingvaren skrev for 8 timer siden: Hvordan gikk det med ditt alarm-problem? jeg har nå fått samme problem etter å ha tatt oljeservice og termostatbytte… Satt inn termostaten feil vei, om det er mulig? Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
ballistic Svart 12.Juni.2023 Del på Facebook Svart 12.Juni.2023 Disse motorene er vel kjent for å ha problemer med at pakninger sveller mellom blokk og adapterplater og forårsaker redusert kjølestrøm. Har to stk 25 hk(Mercury/Mariner) med samme problem. Har kjøpt inn pakninger og skal bytte når jeg får tid. Sitér dette innlegget Link to post
Ingvaren Svart 14.Juni.2023 Del på Facebook Svart 14.Juni.2023 Termostat montert feil vei, er det mulig? Noen som har erfaring med termostat montering samt alarm aktiveres og motor går i nødmodus? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.