Jump to content

Bunnplate(?) i jolle


fatso83

Recommended Posts

Skaffet meg en jolle helt gratis mot å hente den. Den er nå sjøsatt i innsjøen, men jeg lurer på hva jeg skal gjøre med bunnen av båten innvendig. Der er det jo masse vann (den er selvlensende), men man skal vel ha noen plater å gå på tørrskodd? Ser at det er noen gamle fester med noe råtne rester, men om jeg festet noen treplanker rett på festene vil de jo umiddelbart ligge under vann! Så det virker feil ... Jeg har ikke hatt en slik jolle før, kun rene robåter av tre, så jeg vet ikke helt hvordan det er meningen at de skal se ut!

IMG_20210714_164340.jpg

IMG_20210714_164304.jpg

IMG_20210714_164253.jpg

IMG_20210714_164246.jpg

IMG_20210714_164234.jpg

Link to post
Share on other sites

Hei, tror ikke båten er selvlensende ut ifra bildene. De fleste bruker nok bare båten sånn som den er i ditt tilfelle, men hvis du ønsker å gjøre det litt enklere å gå, så går det an kappe til noen finer plater av marine kvalitet og lage et lite gulv, men slikt kan fort bli glatt og gå på.

Link to post
Share on other sites

Hei 

 

Den båten har aldri vore sjølvlensande, etter kva eg kan sjå. 

 

Båten manglar tiljer. Dvs. Lause lemmar til å trø på. Tiljene kan du laga sjølv. 

Ein vanleg måte er ein langsgåande fjøl under, og tversgåande føler festa til den langsgåande. Du gjer det lettare for deg sjølv om du klipper til malar av papp, og brukar ei høveleg elektrisk sag. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...