Enzo Startet 15.Juli.2021 Del på Facebook Startet 15.Juli.2021 (redigert) Jeg har en slik motor og tenkte preventivt å bytte exosalbuen, den ser jo ny ut utvendig men er gått 900t på 11år og jeg vet ikke om den er byttet noen gang. Ser Yanmar skal ha 4700.- for en original, den er produsert i aluminium ser det ut til mens jeg ser det er mulig å få tak i i rustfritt stål til samme eller lavere pris uoriginalt. For eksempel denne https://hdimarine.net/product/l3-stainless-steel-mixing-elbow/ Hva kjøper jeg ? Redigert 15.Juli.2021 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 15.Juli.2021 Del på Facebook Svart 15.Juli.2021 Jeg hadde kjøpt den rimeligste. Pass på å isolere fra motor. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 15.Juli.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juli.2021 Isolere fra motor ? Tenker du på den "jernpakningen" som man gjerne skal bytte ? Den er ikke isolert mot motor på noen måte nå om du tenker på slik varmebandasje greier ? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 15.Juli.2021 Del på Facebook Svart 15.Juli.2021 Jeg tenker på galvanisk tæring. Hvis det ligger stålpakning mellom og det kommer vann til, så starter reaksjonen. Tørt, ikke problem. Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 15.Juli.2021 Del på Facebook Svart 15.Juli.2021 Mener at originalt bend er i "rustfritt" stål om ikke polert. Skiftet mitt rundt 1300 timer. Tror Yanmar sier ved 1000 timer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.