Jump to content

Ekspertise i VP og strøm - ledningsnett

JAH Ibiza

Recommended Posts

Hei - jeg sliter med motorstyring på min VolvoPenta D3 190hk diesel(2008). Fungert godt i alle år, men begynte å fuske i fjor. Pumpa på drevtilten sluttet å virke, og nå starter ofte ikke motoren, og når den starter så slår den seg av ganske fort. Hverken båtmekanikeren (ellers flink type) finner ut av det, og nå er siste forslag fra ham å skifte hele ledningsnettet (inkl) strømstyrinhssentralen i motorrommet. Da dette blir fort vekk 60 lapper, leter jeg først etter ‘second opinions’ eller andres erfaringer. Er det en elektriker her som har noen gode innspill? Kan dele vedlegg og bilder etter forespørsler. Hilsen midlertidig kaptein skuteløs….

Regner med at batteripoler er sjekket? Dårlig jordforbindelse eller vakkel på denne kan være en årsak når det er flere ting som skjer som tilsynelatende ikke har noe med hverandre å gjøre. At motor tidvis starter og at den stopper etter kort tid kan også være forårsaket av dette. Vibrasjon ved start kan bryte forbindelse.

Long shot, men enkel sjekk og fryktelig billig om det er det som er problemet...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...