Jump to content

Yamaha 115 fusker


Ford1937

Recommended Posts

Har en Yamaha 115. 2015 mod. 4syl 4t. som fusker når den blir varm. Har rengjort dyser etter beste evne etter anbefaling . kunne ikke høre at det ble bedre. Den går fint på tomgang til den blir varm, da begynner den å fuske som om at den ikke går på alle sylindre. filter er rengjort. 

Noen som kan ha en ide om hva som kan være problemet.

 

https://www.facebook.com/messenger_media/?thread_id=100000651794363&attachment_id=211755550847499&message_id=mid.%24cAABa8zdT17uA0pfi4F6oVJQaprYL

 

 

Link to post
Share on other sites

Vann/kondens i drivstoffsystemet? Innsprøytingsmotorer er særdeles ømfintlig for det. Rens tank/slange/nytt filter.(anbefaler STERKT et stort filter i skroget før motor - filter med vannutskiller)

 

Ta ut termostat og sjekk den. IOM at det er et varm-problem så kanskje den blir FOR varm. Termostatene på Yamaha må skiftes innimellom. Tror det et et servicepunkt på linje med reg.reim. Blir den FOR varm er det vel noe elektronikk som kan sette sperrer. 

Redigert av jerognal (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Forhandler har diagnoseapparatur som kan finne ut det meste. Kan være lurt på en såpass ny og kostbar motor. Gått mange timer?

Redigert av Teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

jerognal skrev On 16.7.2021 at 15.49:

Vann/kondens i drivstoffsystemet? Innsprøytingsmotorer er særdeles ømfintlig for det. Rens tank/slange/nytt filter.(anbefaler STERKT et stort filter i skroget før motor - filter med vannutskiller)

 

Ta ut termostat og sjekk den. IOM at det er et varm-problem så kanskje den blir FOR varm. Termostatene på Yamaha må skiftes innimellom. Tror det et et servicepunkt på linje med reg.reim. Blir den FOR varm er det vel noe elektronikk som kan sette sperrer. 

Før jeg satte ut båten kjørte jeg den med kjøling fra hageslangen, det var en varm dag og da fikk den ikke nokk kjøling på land. da ble det alarm for temp. men ingen fusking på motor, men skal forsøke å bytte termostat. ingen vann i filter før motor heller.

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...