Jump to content

Kjenner noen eieren av katamaranen Mariell (Lagoon 42)? Jeg tok noen bilder i går…


Popeye70

Recommended Posts

Vi passerte tett på en katamaran som heter Mariell rett nordvest for Rauer i går. Den kom seilende sørover med rød/hvit/blå gennaker, og jeg fikk tatt noen (mobil-)bilder av båten i forskjellige vinkler i det vi passerte foran baugen på båten.
 

Hvis noen kjenner eieren av denne båten så kan du/dere be eieren ta kontakt med meg så skal jeg sende over bildene.

Redigert av Popeye70 (see edit history)

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

enslagsgjest skrev 21 minutter siden:

Hvis du ikke får svar kan du vel laste opp bildene på marinetraffic. 


Er det mulig, altså? Laste opp bilder på en annens båt? Det må jeg teste, så får jeg kanskje eierens oppmerksomhet.

 

Takk for tipset!

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Popeye70 skrev for 1 time siden:


Er det mulig, altså? Laste opp bilder på en annens båt? Det må jeg teste, så får jeg kanskje eierens oppmerksomhet.

 

Takk for tipset!

Er mulig ja! 

https://help.marinetraffic.com/hc/en-us/articles/204857617-Upload-Photos

 

Kan være en fin hobby det å laste opp bilder man tar. 

Jeg er en slags gjest

Link to post
Share on other sites

enslagsgjest skrev 33 minutter siden:

Kan være en fin hobby det å laste opp bilder man tar. 


Men man bør ha tunga i rett munn. En eller annen har lastet opp bilde av en annen båt på min MT-profil. Ingen «big deal» for meg, men det er umulig å få dette bildet fjernet igjen. 

mvh kjeros
-
Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS

Link to post
Share on other sites

kjeros skrev 46 minutter siden:


Men man bør ha tunga i rett munn. En eller annen har lastet opp bilde av en annen båt på min MT-profil. Ingen «big deal» for meg, men det er umulig å få dette bildet fjernet igjen. 

Prøv å ta kontakt med support eller på Community help så fikser de det. 

Jeg er en slags gjest

Link to post
Share on other sites

Martine29 skrev Just now:

Du kunne jo kalt opp båten på VHF og utvekslet div info... kjekk sak denne vhfn. Og dessuten fin trening på å kommunisere på "gammelmåten" 


Der kunne jeg gjort, hadde det ikke vært for at VHFen vår har avgått med døden etter 16 år, og vi (=jeg) glemte å ta med den håndholdte i år… :headbang:

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Får håpe det er viktig nok til å bli en offentlig tråd på et offentlig forum. (Akkurat nå begynner jeg å lure litt her..Er dette viktig og er dette riktig form for kommunikasjon?) For all del: Hvis du har sett en Russisk ubåt som har hektet seg, eller en stor hvithai som har satt tenna fast i badeplatformen... ...da skjønner jeg uroen og hasten.

 

Redigert av Solseng (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Nja... Sikkert moro helt til du finner en tråd om din egen båt omtalt på Båtplassen uten bedre grunngivelse enn at en annen dude har tatt bilder av den...

 

Hvis det var veldig viktig, så skulle vi nok få til å formidle kontakt....

 

(Jeg er forsåvidt 47 og singel  - så hvis det er noen damer som liker humoren og alvoret, er jeg med på både seilbåt og tresnekke ;))

 

Redigert av Solseng (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Skulle gjerne visst navnet på den kvinnelige matrosen ombord på nevnte båt. Sikker på jeg også passerte like ved for noen uker siden.  Synes det er en uting at uvedkommende skal legge ut opplysninger om andre uten samtykke. Her kommer personvernet helt klart inn i bildet. Kanskje eier av denne båten absolutt ikke ønsker å bli hengt ut i et offentlig forum... moderator kan vel komme med noen kjøreregler i så måte. Hadde selv blitt irritert over at andre skulle vite at jeg gav 600 000 for min gamle båt i 2013...pokker å der kom det

Redigert av Martine29 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Solseng skrev for 7 timer siden:

Får håpe det er viktig nok til å bli en offentlig tråd på et offentlig forum. (Akkurat nå begynner jeg å lure litt her..Er dette viktig og er dette riktig form for kommunikasjon?) For all del: Hvis du har sett en Russisk ubåt som har hektet seg, eller en stor hvithai som har satt tenna fast i badeplatformen... ...da skjønner jeg uroen og hasten.


Er dette mindre viktig enn tråd nummer åtte om trimming av Yamaha 9,9hk denne sommeren?

 

Jeg tok noen ganske fine bilder av Mariell som seilte med gennaker, med skyfri himmel og flatt vann som bakgrunn. Vi passerte 100 meter foran baugen hennes, så jeg fikk bilder fra tre kanter. Hadde det vært min båt hadde jeg villet hatt de bildene, for å si det sånn. Siden dette er det klart største maritime forumet i mils omkrets så stilte jeg spørsmålet om noen visste hvem eieren er, for å tilby bildene som en vennetjeneste.

 

Ja, personinfo kunne vært sladdet eller sendt via PM i disse GDPR-tider, men som andre har sagt er dette åpen og tilgjengelig informasjon. Det er ikke skjult eller begrenset på noen måte.

 

@admin, kan du fjerne innholdet i det svaret med info fra skipsregisteret? Resten burde være greit rent personvernmessig.

 

Kommentar fra moderator: Det er gjort.

 

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Det virker på meg som at det er ny informasjon for flere her at det ligger mye åpen info på offentlige registre. Ekstra forundret er jeg over at det kan virke som at erfarne båtfolk ikke er klar over www.sdir.no og hvilke muligheter som ligger der.

 

Selv bruker jeg den ofte av nysgjerrighet eller for å finne eier til en båt som er på vei til å slite seg fra brygga. 
 

Har man AIS er vel meningen at det er en sikkerhet for nærgående båter, men den kan jo også brukes for å se hvor naboen er på ferie

 

Det var i hvert fall aldri min intensjon å henge ut eieren av seilbåten eller fortelle verden hva båten kostet ved eierskifte. Kun info til trådstarter som kunne vært sendt som PM, men den tanken streifet meg ikke

 

Med ønske om god båtsommer til alle

D5L

Link to post
Share on other sites

bellen skrev 33 minutter siden:

På hvilket grunnlag skal admin slette denne tråden? All info som er her er offentlig informasjon og kan lett søkes opp av hvermansen. 


Min mening er at tråden ikke trenger å slettes, men det ene svaret hvor personinfo og økonomi (kjøpssum) fremkommer kan godt fjernes. Selv om det er offentlig info trenger vi jo ikke publisere det enda en gang.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...