Båt mannen Startet 17.Juli.2021 Link til dette innlegget Startet 17.Juli.2021 Jeg lurer på om noen vet om en terhi 450 vil tåle en teine haler, hvis dere vet om den vil tåle en teine haler gjerne kom med en bra teine haler hvis dere vet om noen Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 17.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2021 Vil fint tåle en teinehalerinseg sjøl ja men den vil bli dradd rett ned med tung teinestreng og dønninger. Sitér dette innlegget Link to post
Båt mannen Svart 17.Juli.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2021 (redigert) Spørsmål under Redigert 17.Juli.2021 av Båt mannen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Båt mannen Svart 17.Juli.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2021 Betyr det at den klarer en lenke med 10 sjø kreps teiner på max 100 m uten dønninger Sitér dette innlegget Link to post
Trulte37 Svart 18.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2021 Det vil være både uforsvarlig og vanskelig for oss å gi noe konkret svar på. Jeg forstår at du ikke vil rigge båten med en teinehaler før du vet om det fungerer, men dette må du i så fall teste ut selv. Begynn med færre teiner på lenka, trekk i rolig sjø, og føl hvordan båten tar belastningen. Monter haleren til høyre for sitteplassen i baugen. Der er konstruksjonen stiv og båten tar bølgene og draget best. Minst sjans for å kantre. Men båten er for liten og lett til slikt bruk. Dersom du må legge mye jobb i montering av haler og strømtilførsel, så er det bedre se etter en båt som er to fot større. Sitér dette innlegget Ideell båt er den som ikkje får større fart enn at føraren reagerer like snart Link to post
enslagsgjest Svart 18.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2021 Kan ikke svare for om båten tåler det, men jeg ville vel fått sveiset et stort rustfritt feste med mye overflate for å distribuere lasten. Angående teinehaler er disse gode: https://kraftblokk.no/ Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Komodo Svart 18.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2021 Båt mannen skrev for 14 timer siden: Betyr det at den klarer en lenke med 10 sjø kreps teiner på max 100 m uten dønninger Enig med @Trulte37, den jolla er for lita til det bruket du tenker. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.