FjordHT Startet 18.Juli.2021 Del på Facebook Startet 18.Juli.2021 https://www.biltema.no/batutstyr/elektrisk-utstyr/batbelysning/sokerlys/fjernstyrt-sokelys-2000045373 Biltema har fått et rimelig søkelys som ser ut å passe oss med mer beskjedent budsjett, men undres om noen har testet og kan dele erfaring. Mange misliker biltema prinsipielt , så fint om vi kan holde det til et annet fora :) Vurderer dette til vår 24 fot mørebas med noe beskjedent behov for slikt utstyr Sitér dette innlegget Link to post
Murphy's law Svart 19.Juli.2021 Del på Facebook Svart 19.Juli.2021 Om eg må velge: tar en med led lys. Mye mer lys og mindre forbruk. Men pris kan være mer og.... Sitér dette innlegget VHF, LRC, D5L/A Link to post
paarsand Svart 19.Juli.2021 Del på Facebook Svart 19.Juli.2021 Denne ser ut til å være med LED Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 19.Juli.2021 Del på Facebook Svart 19.Juli.2021 Har ikke erfaring med Biltemasøkelyset men jeg syntes ikke det var så veldig rimelig heller når en ser på lysstyrke og sammenligner med Maritims utvalg. Så lenge pris er et hovedpoeng så hadde jeg kikket til Kina (som vanlig..): NOK 467.45 20% Off | LED Searchlight 7inch 50W Remote control 360 degree Rotate Spotlight For Truck Off road SUV Boat Marine Driving Light 1Pcs https://a.aliexpress.com/_mqhlmi7 Dyr frakt, men er med DHL så antakelig på et hentested nær deg ila en uke eller så. Og trådløs fjernkontroll som vel gir litt enklere montering. Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 19.Juli.2021 Del på Facebook Svart 19.Juli.2021 En kompis har nettopp montert samme søkelys som TS. Virker helt ok. God lysstyrke. Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 19.Juli.2021 Del på Facebook Svart 19.Juli.2021 Biltema har ikke helt tunga rett i munnen på det de selger her. De oppgir 1 lumen på 320 meter og 16 lumen på 100 meters avstand. Lumen er den totale lysmengde en lyskilde avgir og har et fast tall uavhengig av avstand. Det er luxtallet som varierer med avstanden. Lysmengde v/rekkevidde oppgis derfor alltid i lux / meter. Aldri i lumen / meter. OG 16 lux på 100 meters hold blir forøvrig 1,56 lux på 320 meter for å flisespikke. Klarer den 16 lux på 100 meter så vil den avgi 1 lux på 400 meters avstand. Her tipper jeg de ukritisk har kjøpt inn et produkt fra en Kinaleverandør uten å tilføre noen kompetanse til kvalitetssjekken. Når det er sagt, prisen er billig og man har gode reklamasjonsordninger hos Biltema, de er slettes ikke vanskelige om ting ikke fungerer som de skal. Sitér dette innlegget Link to post
Murphy's law Svart 19.Juli.2021 Del på Facebook Svart 19.Juli.2021 paarsand skrev for 16 timer siden: Denne ser ut til å være med LED Stemmer, var for rask med lesning..... Sitér dette innlegget VHF, LRC, D5L/A Link to post
FjordHT Svart 20.Juli.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2021 Takk for alle svar. Må høre om det er mulig å få sett på en når jeg er innom neste butikk, hadde vært utmerket med en slik I utstillingen :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.