Prebbbb Startet 19.Juli.2021 Del på Facebook Startet 19.Juli.2021 Hei! jeg trenger tips til å få løs kontrollboksen på jolla mi hvor alle 4 skuehodene er «runna»… konsollen er helt lukket uten inspeksjonsluke. Jeg vurderer og skjære hull i konsollen for å komme til skruene fra innsiden og i tillegg montere en rund inspeksjonsluke fra Biltema. Kan uansett være kjekt med litt lagring ? har prøvd og få løs skruene med «grisespikk» enklere tips motaes med takk! Sitér dette innlegget Link to post
Sinvano Svart 19.Juli.2021 Del på Facebook Svart 19.Juli.2021 Klarer du å slå inn noen nye spor? Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 19.Juli.2021 Del på Facebook Svart 19.Juli.2021 Med en passende bor, borer du av hodet og tar av komtrollboksen. Restene av skruene skrur du ut med en tang Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 19.Juli.2021 Del på Facebook Svart 19.Juli.2021 hvordan er konsollen festet i båten? kan den skrus løs? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Grand Banks jr Svart 20.Juli.2021 Del på Facebook Svart 20.Juli.2021 Jeg hadde nok skrudd ut skruene som holder styrekonsollen fast i dørken og jobbet innenfra. Deretter hadde jeg, når alt er fikset, skrudd konsollen på plass igjen med fugemasse i hvert skruehull. Alternativt boret ut skruehodene som nevnt. Men det kan være smart å fuge de skruehullene på nytt, spesielt om det kommer vann inn i dobbeltbunnen. Jeg skal gjøre det på vår jolle nå etter ferien. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
ivar Svart 20.Juli.2021 Del på Facebook Svart 20.Juli.2021 på en av fjernkontrollene mine så er skruene irret godt fast godset - så de står der mer eller mindre permanent. Heldigvis greit å komme til på baksida der den står slik at en får skrudd løs mutrene. Kan være det som har skjedd her også , og da kan det nok kreve litt jobb å få ut skruene.. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.