Jump to content

Sabb 2H Diesel slanger.


brakkvannseiler

Recommended Posts

På min Sabb  2 h  1978 model  har jeg fått lekk i orginal dieselslangen fra dieselfilteret til innsprøytingspumpen. 

Sabb deler koster jo endel og tar litt til å få sendt til Østlandet. Ønsker å bruke båten raskes mulig nå i finværet /ferien.

Hva med å kjøpe en slange for diesel hos Tess eller Hydroscan ?Trenger en presskobling på slangen ved banjokoblingen eller kan en bruke slangeklemme ?                             Det er vel ikke noe høyt trykke der ??

Siden dette var en tankevekker for meg vil jeg også skifte slangen fra diesel fødepumpa til dieselfilteret.

Noen her med erfaring eller forslag til alternativer ?

https://www.frydenbo-industri.no/webshop/Sabb-100/Sabb-Motorer-100100/Sabb-2H-100100103/Fuel-System-Sabb-2H-09

 

Link to post
Share on other sites

Jeg har en 2H 1971 modell. For et par år siden fikk jeg også lekkasje i denne slangen. Da kjøpte jeg nye hos Frydenbø og skiftet begge. Det gikk veldig greit.

Kan ikke huske at det tok så lang tid. Det er dyrt, men tross alt bra at noen fortsatt har delelager til 50 år gamle motorer.

Uansett hva du gjør, lykke til!

 

Link to post
Share on other sites

TAKK  for gode svar.

Hydroscand laget idag nye slanger med nye banjonkoblinger presskoblinger  + raskt og effektivt.:smiley:

Båten er klar for å nyte  sommeren.

Pris hos Hydroscan landet på samme som Frydenbø. Så om andre som har litt mer planlagt vedlikehold enn det jeg har ville jeg ha kjøpt inn slager hos Frydenbø...

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...