zooper Startet 21.Juli.2021 Del på Facebook Startet 21.Juli.2021 Min Mercury Viking 10... Det kan tar som regel 30-60 sekunder fra jeg starter motoren til det kommer kjølevann. Til å begynne med bare noen skvetter, så mer en stråle etterhvert. Ved høyere turtall blir strålen sterk. På tomgang kan strålen innimellom bli borte en kort stund. Kjølevannet kjennes glovarmt, men ikke være en at jeg ikke skoldes - jeg vet ikke hva som er normalt. Fra tidligere motorer er jeg vant med at det kommer konstant kjølevann fra start. Er det noe feil med motoren eller er symptomene jeg opplever normale for denne modellen? Er det feks en termostat som åpner og lukker for kjølevannet på denne motoren? Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 21.Juli.2021 Del på Facebook Svart 21.Juli.2021 Hei. Dette er helt normalt på disse motorene at kontrollstrålen til kjølevannet kommer og går da det er styrt via termostaten på denne motoren. Har eid en slik motor selv og kjenner flere som har samme motor. Disse oppfører seg akkurat likt. Sitér dette innlegget Link to post
zooper Svart 22.Juli.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juli.2021 1000 takk for svar Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 23.Juli.2021 Del på Facebook Svart 23.Juli.2021 Sønnen har en 2016 mod, men synes strålen ser stabil ut, og føles ikke glovarm! er vel skjelden mer enn 14 grader i Trondheimsleia da, så kan jo ha noe med det å gjøre! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.