Nyskipper82 Startet 21.Juli.2021 Del på Facebook Startet 21.Juli.2021 Hei, jeg har fått noen problemer med det jeg går ut i fra kan være turboen på min Triton 225. Har en Cummins Mercruiser 2.8l med 200hk, når jeg gir gass får jeg ingen effekt og det kommer i tillegg mørk grå/ sort røyk når jeg forsøkte og dra på. Båten går fint på tomgang og i 5-6 knop. Da jeg sjekket luftfilteret så var dette fult av olje, virket som gammel olje da denne var helt svart og den var seig. (luktet ikke brent olje) Noen som har erfaring med noe lignende eller hva det kan være? Mvh Ny skipper82 Sitér dette innlegget Link to post
asunde Svart 21.Juli.2021 Del på Facebook Svart 21.Juli.2021 Turbo henger. Ta av luftfilter og sjekk om du klarer snurre turboen. Ikke mens motor er i gang. Sitér dette innlegget Link to post
Nyskipper82 Svart 23.Juli.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juli.2021 Takk for tipset, turboen snurrer og virker grei, har også sjekket kjølevannet og det er fint, ingen olje i det. Sitér dette innlegget Link to post
vikjo Svart 23.Juli.2021 Del på Facebook Svart 23.Juli.2021 Det har vært tilfeller med ventilhavari på disse motorene, søk på båtplassen Kansje lurt å teste kompresjon for å utelukke dette. Sitér dette innlegget Link to post
Nyskipper82 Svart 4.August.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.August.2021 vikjo skrev On 2021-7-23 at 18.48: Det har vært tilfeller med ventilhavari på disse motorene, søk på båtplassen Kansje lurt å teste kompresjon for å utelukke dette. Hei, takk for svar :) Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 4.August.2021 Del på Facebook Svart 4.August.2021 Vannpumpa kan også plutselig gå på disse! en kjenning hadde pumpehavari for en del år tilbake! kosta 12000 for ny! sikker 20000 nå! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Goldielux Svart 13.September.2021 Del på Facebook Svart 13.September.2021 Wastegate kan være en årsak. Har min på verksted nå pga alarm. Symptomer er sort røyk, dårlig trekk kraft og motoren dauer tidvis på lavt turtall. Vet mer til helgen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.