Roger og Olina Svart 22.Juli.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2021 Mange gode tips og argumenter her. Så betyr det ikke nødvendigvis at selv om noe er billig, så er det søppel. Så jeg kommer til å teste ut 2 forskjellige som jeg bestille fra Maritim. Har også lest på disse maui jim brillene og om disse fra Maritim ikke faller i smak, så tar jeg meg en tur til brillebutikken og prøver ut disse. Takk for gode tips, så følger jeg opp tråden vedr disse 2 fra Maritim Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 22.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2021 Jeg har vært gjennom 3 par solbriller innkjøpt i båtutstyrsbutikken i Son. De passer min hodefasong bra, har passe gråtone i glassene (for min smak), og kona klager ikke på dem. Det er litt problematisk at glassene er polarisert, men jeg har lært meg å leve med å tilte hodet til høyre og venstre for å se alle instrumentene. Største problemet med dem er at glassene «delaminerer» ganske raskt, det tar maks 2 år, så er det godt synlig. Det har skjedd med alle tre parene jeg har hatt. Slik ser det ut fra innsiden: Husker ikke hva de heter, men de har signalflagg ved hengslene og koster vel 399,- eller 499,- tror jeg. De er merket «Watski 105587», så det er vel et self-branded produkt. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Code0 Svart 23.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2021 Havelle skrev for 11 timer siden: Har du feks sett på Waterman? De har stram rem bak hodet, og ventilasjonsåpninger rundt rammen for å lufte bort dugg, mer for vannskuter og kiting tenker jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 24.Juli.2021 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2021 Lars H. skrev On 21.7.2021 at 21.34: De hørtes jo fortreffelig ut, så du får komme med en rapport når du får testet de. Jeg trenger både polaroid uten styrke for å se på avstand og +1.5 nærbrille for kartplotteren. Da har jeg fått prøvet dem bittelitt. Førsteinntrykket er jo at de bærer preg av at de var rimelige. Bortsett fra det, så var det genialt med disse kikkehullene med valgfri styrke. Jeg valgte styrke +2,5. De plager meg ikke disse "kikkehullene", men så er jeg vant med progressive data/lese briller. Men til den prisen, så kan jeg ikke klage og er fornøyd foreløpig. Den andre brillen jeg kjøpte på Maritim var også behagelig å bruke. Men datteren min mente de så ut som barne briller. Dette var briller som skulle sitte godt og med beskyttelse på sidene og strikk i bakkant. Var ment for de som kjører vannskuter sto det Sitér dette innlegget Link to post
Barbaria Svart 25.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2021 Lars H. skrev On 21.7.2021 at 21.34: De hørtes jo fortreffelig ut, så du får komme med en rapport når du får testet de. Jeg trenger både polaroid uten styrke for å se på avstand og +1.5 nærbrille for kartplotteren. Jeg har brukt disse mer eller mindre siden de ble introdusert på båtmessen i Gøteborg for noen år siden. Det er ikke allverdens kvalitet, og lakken på stengene er nå i ferd med å smuldre opp, men de fungerer fremdeles som de skal. Man ser ikke ut som Tom Cruise med disse på… Men i går fikk jeg nye solbriller i bursdagsgave fra Skarpøye. Disse skal i følge reklamen være «designad särskilt för män. De kompromisslösa linjerna understryker det maskulina. Med de nya Oakleykan du visa att du är en trendsättare». Så nå blir jeg kul igjen. Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
Sundiver Svart 26.Juli.2021 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2021 Sitér dette innlegget Link to post
Heiaas Svart 30.August.2021 Link til dette innlegget Svart 30.August.2021 Lars H. skrev On 21.7.2021 at 21.34: De hørtes jo fortreffelig ut, så du får komme med en rapport når du får testet de. Jeg trenger både polaroid uten styrke for å se på avstand og +1.5 nærbrille for kartplotteren. Har også kjøpt slike briller, +2 for min del, fungerte veldig bra i båten. Ikke fullt så bra i bilen. Der ble det for liten forskjell på å "se rett frem og ned på instrumenter". Greit kjøp i forhold til pris. Kjøpte egen flytereim til å ha på brilla. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 30.August.2021 Link til dette innlegget Svart 30.August.2021 Takk for rapport. Når jeg tenker meg om, vil det neppe funke i båten hos meg. Der dekker skjermen nedre del av vinduet. Hadde jeg hatt skjermen lenger nede hadde det nok vært noe annet. Jeg får heller ta på og av lesebrillene når jeg virkelig må finmyse på skjermen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
krabbelars Svart 30.August.2021 Link til dette innlegget Svart 30.August.2021 (redigert) Nesten hele rekka av solbriller fra Maui Jim (de som er polarisert , vel og merke) har idag polariseringsfeltet som en bred stripe vannrett over midten av glassene. Dette merker du i sterkt lys både når du kjører bil og på sjøen. Lar du sakte synet gå opp og ned mot horisonten vil du lett se denne overgangen. Dette ble så irriterende for meg at jeg byttet de inn igjen. Det ble Ray Ban for n'te gang og fornøyd med dem :) PS: Dog er Maui Jim veldig populære , også blant idrettsutøvere. De kan også bestilles med styrke i glassene hos en optiker med godt utvalg , men da med et par ukers leveringstid ... Redigert 30.August.2021 av krabbelars (see edit history) Sitér dette innlegget Sjekk gjerne hobbysiden min (ikke-kommersiell) om Skjærgårdsjeeper og båt/motor-nyheter: https://www.facebook.com/fritidsfiskeren/ Link to post
Havarita Svart 30.August.2021 Link til dette innlegget Svart 30.August.2021 Dette funker for meg: Polaroid briller fra optikeren med riktig styrke (enstyrke). Svak toning. Brukes også i bilen. Bruker progressive fargeskiftende til alt annet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.