Jump to content

VP D6-370 kommer ikke over 1500RPM


Båteren

Recommended Posts

Årsmodell? Drev eller fast aksling. 

 

Får du noen feilmeldinger?

 

1500 rpm tilsvarer maks turtall om motoren går i nødmodus. Men også maks turtall om den ikke står i gir. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

To ting jeg har opplevd med samme pakke:

 

1 bosset på en eller begge propeller løsnet. Hev drev og sjekk avstand mellom propeller. Evt sett merke og kjør en tur og se om merker korresponderer. 
 

2 map sensor. 
da stoppet min på 1500rpm. 
enkel sak å bytte. 15min jobb. Alt tipptopp etter bytte. 

Link to post
Share on other sites

Tor Arild skrev Just now:

To ting jeg har opplevd med samme pakke:

 

1 bosset på en eller begge propeller løsnet. Hev drev og sjekk avstand mellom propeller. Evt sett merke og kjør en tur og se om merker korresponderer. 
 

2 map sensor. 
da stoppet min på 1500rpm. 
enkel sak å bytte. 15min jobb. Alt tipptopp etter bytte. 

Byttet propellere i fjor til ny H7, men jeg skal se etter.

 

byttet Map sensor i fjor da båten kun gjorde 30 knop. Har den gamle i båten fremdeles så kan prøve å bytte om igjen.

Link to post
Share on other sites

Båteren skrev 10 minutter siden:

kun vært ombord og prøvd fri til 1500, noen andre prøvde på sjøen og de mener de bare fikk 12-1300

 

Det vil være nyttig om du opplyser eksakt hvilke turtall det er snakk om. En mulighet er at motorstyringen ikke registrerer at drevet står i gir og at turtallet derfor begrenses til 1500. Men om maks turtall faktisk er bare 1200 må det være noe annet. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Brigg skrev 5 minutter siden:

 

Det vil være nyttig om du opplyser eksakt hvilke turtall det er snakk om. En mulighet er at motorstyringen ikke registrerer at drevet står i gir og at turtallet derfor begrenses til 1500. Men om maks turtall faktisk er bare 1200 må det være noe annet. 

De er usikre de som kjørte den men jeg skal ut å teste om litt. Motoren skal også ha gått veldig varm, 95°C på 12 knop… sjekker luftfiltre nå

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...