Jump to content

Ford 2713 - problem med Oljetrykksmåler


odmali

Recommended Posts

Har en Ford 2713/14/15 - 6 SYLINDER, Problemet er:  når tenninga er av står oljetrykks måleren på topp. Når tenninga står på

står måleren på halv, og når motoren går er måleren på topp.  Noen som kan fortelle meg hva som kan være problemet.

Har peilet oljen , og den er på safe, så der er ikke noe galt i så henseende.  Bør jeg skifte instrument på dashborddet eller 

hva.  Hører gjerne hva dere mener. Skal på ferietur fra Kråkerøy, Fredrikstad rundt kysten til Bergen t/r og synes at det er litt

risikabelt å dra og ikke vite hva som er galt. Håper på en enkel og god forklaring.

Link to post
Share on other sites

Om dette virket før så er antagelig sensoren kaputt. Om nåla står på topp eller bunn med tenning av er ikkje så viktig, mest normalt er på bunn. 

Men med tenning på, motor av så skal sjølvsagt instrumenter vise laveste minimum på skalaen. Du kan teste om det er giver eller instrument med å ta kabelen fra giveren og legge til gods på motor. Da skal instrumentet vise enten min eller Max om ting er i orden. Europeisk standard skal det vise Max men det er mykje rart som er montert opp igjennom. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...