Jump to content

Erfaring med Ranieri, Rascala, Capelli (italienske båter.


Andy2

Recommended Posts

Hei.

Vi ser etter skjærgårdsjeep på 16-17 fot. Kommer over en fin en av merket Ranieri, som jeg ikke har hørt om før.

Hvordan er den i norsk sjø? Hva med andre båtmerker som jeg også antar er italienske? Capelli og Rascala?.

 

Noen med egen erfaring her? Sammenlignet med nordiske båter som Askeladden, Uttern, Yamarin, Scand etc.

På Ranieri kan det se ut som om solseng er prioritert foran i båten....

Redigert av Andy2 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei. 

Har hatt ranieri 17 fot 2005 mod i 3-4 år nå. Svært godt fornøyd.  Går fint i plan, og glir greitt over bølgene. 

Aldri vært no tull med honda 50hk som sitter på heller. 

Solsenga foran+ benk bak, gjør den både praktisk, komfortabel og  veldig fleksibel. 

Vurdere og selge nå, da 3fot sjuka er ganske alvorlig fortida... 

 

 

 

 

IMG_20210722_153628.jpg

Link to post
Share on other sites

Jeg har nylig kjøpt en brukt 17 fots Ranieri Azzurra fra 1998 med en totakters 75 HK suzuki fra samme år. 

Lite info å finne på denne båten, men har bladd meg litt gjennom bilder, ressonert meg fram til svar på det jeg lurer på og blitt litt kjent med den.

 

Ligger fint i vannet, planer relativt enkelt (jeg er bare elendig å kjøre) og har god plass til å sitte å sole/kose seg på dekk. Båten er ganske lett også, tror jeg. på 350kg + motor. 

 

Hadde vært gøy å lese litt her om båtene om noen vet noe om dem. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...