Jump to content

Yanmar 77 hk, valg av motor?


cektopa

Recommended Posts

Hei dere! Ser på kjøp av båt nå til sensommer høst. Har fulgt med en del på snekker etter tips herfra. Tenker jeg skal ha en eldre modell på mellom 27-29 fot. Familie på 4. fart har ikke så stor betydning, men ønsker en driftssikker og nogenlunde pålitelig motor. Har sett på sollux 27 ac og polar 29 ac. 
 

Kom over en sollux til 185 000 og en til 175000, begge med yanmar med 77 hk, uten videre beskrivelse.

 

Kan noen si noe om disse motorene, evt hva jeg burde være obs på? 
 

har lagt fra meg alt annet enn yanmar etter å ha lest her inne? Hva så med pris på disse båtene, er det innenfor denne prisen slike båter ligger?

 

tusen takk for eventuelle svar🙂
 

 

Link to post
Share on other sites

Hei, har selv eid en Sollux 825 ac med en yanmar 77 for noen år siden. Vi hadde båten i 6 år, og var veldig fornøyd med både båt og motor. Jeg byttet eksosbend på motor, noe som ikke er uvanlig å gjøre etter drøye 1500 timer på motor. Kjørte også en runde med systemrens på motor, da den hadde noe høy temperatur ved kjøring på marsjfart. Bortsett ifra dette, så var det kun vanlig service(olje+filter).

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...