hanto1 Startet 23.Juli.2021 Del på Facebook Startet 23.Juli.2021 Anbefales det noen lette bærbare gummibåter 2-2.3m som funker OK for 1-2 personer? Må være så lett at man fint løfter den opp på hyttetaket alene ( Viknes 880) og samtidig solid nok for normalt bruk. Ser det er både oppblåsbare dørker og spiledørk, men hva som er best vet jeg ikke. Har tidligere hatt større gummibåter men de tar jo hele badeplatformen og er i veien i gjestehavner. Sitér dette innlegget Link to post
Euklid Svart 23.Juli.2021 Del på Facebook Svart 23.Juli.2021 Jeg er fornøyd med vår Quicksilver Tendy med oppblåsbar dørk. Finnes i 2 og 2,4 meter, vår er den største. Den oppblåsbare dørken er overraskende solid, båten går ganske fint i vannet med oppblåsbar kjøl, og vi blir ikke søkkvåte hver gang en liten bølge treffer baugen. Variantene med spiledørk har ikke den oppblåsbare kjølen, og veier noe mer. Sitér dette innlegget Link to post
Vittig Svart 23.Juli.2021 Del på Facebook Svart 23.Juli.2021 Hei, Er fornøyd med min Suzumar 260VIB. Mener det er nyeste type dørk på oppblåsbare. Hvis prisen ikke er avskrekkende kommer den også i 220 lengde https://www.westsystem.no/p/18989/suzumar-ds-220-vib-moppblaasbar-v-bunn Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 23.Juli.2021 Del på Facebook Svart 23.Juli.2021 (redigert) West Light er heller ikke dum. Og den fås i enormt små størrelser typ 160 cm. https://www.westsystem.no/m/457/west-light-luftdoerk Å løfte en 240 gummibåt opp på taket er tungt! Redigert 23.Juli.2021 av enslagsgjest (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Maika Svart 24.Juli.2021 Del på Facebook Svart 24.Juli.2021 Hvis du helst vil ha fast bunn, så veier Highfield Ultralight 240 33kg. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 24.Juli.2021 Del på Facebook Svart 24.Juli.2021 Jeg har også en Quicksilver, synes det er en grei kombinasjon av vekt og pris. Min er vel en 240 tror jeg. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Cort Adeler Svart 24.Juli.2021 Del på Facebook Svart 24.Juli.2021 Jeg har en Quicksilver Tendy 200 med ribbedørk. Den veier 21,8 kg. Jeg kan løfte den opp på dekk, samtidig som den er grei å slepe. Den er tung nok til at den ikke snur seg opp/ned i ei vindrosse. Andre joller jeg har hatt har enten vært for tunge til å løfte ellet for lette til å slepe. Pass på årene! Jeg mistet en på sjøen for en tid siden. De er vanskelige å få tak i for en rimelig penge. Jeg fant en variant som passer sånn omtrent litt tilfeldig i en svensk prylshop. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 24.Juli.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juli.2021 Har kikket litt på Tendyen, ser ut som en grei liten sak. Skal jo stort sett brukes ved ligging på svai for å få hunden i land. Sitér dette innlegget Link to post
Cort Adeler Svart 24.Juli.2021 Del på Facebook Svart 24.Juli.2021 hanto1 skrev 5 minutter siden:Skal jo stort sett brukes ved ligging på svai for å få hunden i land. Den er grei til bikkja, ja. :-) Sitér dette innlegget Link to post
Hedwig Svart 25.Juli.2021 Del på Facebook Svart 25.Juli.2021 Kjøpt en lett plastimo på Seatronic. Grei å kjøre (om man husker på at ingen slike båter egentlig er gode å kjøre), men allerede etter noen måneder var gummien sliten og seig. Skal sies at det stoppet og har holdt seg like dårlig etter det (antagelig hjulpet av fjorårets drittsommer), men kan ikke anbefales om du bor på et sted hvor en solskinnsdag med +23 ikke utløser folkefest Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 25.Juli.2021 Del på Facebook Svart 25.Juli.2021 Jeg hadde en YAM 230, med fast bunn (tre plater). Var veldig fornøyd med den. Var en 3,5 hk Suzuki motor. Med meg ombord gjorde den 16 knop. PS. Jeg er lett. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Gullfisk Svart 25.Juli.2021 Del på Facebook Svart 25.Juli.2021 Har du bøyle bak på Viknesen? Jeg har en Suzumar 270rib, men da jeg ikke har snap davidter enda, har jeg hatt den på høykant mot bøyle. Da er det passasje på begge sider på plattform. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 25.Juli.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juli.2021 Har ikke bøyle på Viknesen, så ønsker en båt jeg kan køfte opp fra fordekket og legge på hyttetaket. Den forrige båten jeg hadde veide 38kg/270cm og ble for tung og stor å løfte alene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.