Jump to content

Råd ifm bensinlekkasje fasttank


Chrmeland

Recommended Posts

Hei

 

 

Jeg har problemer med bensinlekkasje. Det har nok vært slik fra da båten var ny men jeg har blitt mer oppmerksom på det i det siste.

 

Når jeg fyller kommer det bensin ut fra den blå slangen (tilførselen), og strømmer utover tanken og ned i kjølen. Slik kan det jo ikke være. Nå har jeg strammet skruene på klemma litt men hva er neste steg om det ikke hjelper?

 

mvh Christian

 

37ABD627-7F67-4CD5-8983-02B7A988C40A.jpeg.57153a562f814f466f9c121b771b74ed.jpegBAB391C2-E910-4963-B8E9-20908C3503DF.jpeg.fcb5f0d854fc0f973fa0e1f566020954.jpeg

 

Redigert av Chrmeland
Dobbel opplasting av bilde (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Dette er ikke bra.

Har du kjøpt av en forhandler kontakt han.

Måten slangeklemmen er festet på, er  mistenkelig.

Jeg ville løsnet slangeklemmen tatt av  den blå slangen og sjekket at bendet ikke er løst og at slangen er hel.

Stussen  er den riflete eller glatt?

Flytt slangeklemmen litt innpå den blå slangen og skru  ordentlig til det skal være plass til to slangeklemmer  på stusen, men den klemmen er det nok med en. normalt..

 

Ps, den slangeklemmen er bra, trekk ca. likt på begge skruene. kjenn at du ikke greier å vri slangen på stussen.

Sjekk også slangen i andre enden, kan være løs der og bensinen  renner uten på slangen.  

 

 

Slangenippel med metrisk gevind - messing - PN 16Slangenippel - Biltema.dk

 

Redigert av Roger jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Takk for gode råd. Jeg løsnet klemma og trakk av slangen. Den var skjøvet langt nok inn (går ikke lenger). Stussen den sitter på er et kneledd som er gjenget ned i selve tanken. Det var helt løst, så jeg klarte å skru en hel omdreining. Spent på om alt er bra nå…det kan vel hende at pakningen ikke har hatt det så trivelig i noen år med bensin-marinade. 
 

mvh Chr

Link to post
Share on other sites

Chrmeland skrev On 23.7.2021 at 19.50:

Det var helt løst, så jeg klarte å skru en hel omdreining.

det kan vel hende at pakningen ikke har hatt det så trivelig

Flott med tilbakemeldingen,

Pakningen kan skiftes.  er det en O-ring?

Skulle det ikke bli helt tett, er det bare å legge litt gjengetetning på gjengene. 

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...