Jump to content

Turtall-Cummins bta 5.9 dobbel installasjon


_Bliss_

Recommended Posts

Etter en tur på sjøen oppdaget jeg at jeg mangler ca 600rpm på begge maskiner.

Den er nylig slippet etc, så det har ikke noe med det å gjøre.

Jeg har hatt en oppstart av stb maskin med stengt diesel tilførsel. (Hadde glemt å åpne) Det ble litt hosting og harking og jeg stoppet maskin manuelt, fylte opp forfilter med disesel og startet opp igjen, alt virket ok.

Mulig det fortsatt er noe luft som gjør at den ikke får nokk diesel. Prøver en runde med lufting på stb maskin.

Det er bta 5.9 m2 300hk det gjelder.

 

Er det noen som vet om rpm vil bli begrenset på noe vis på bb maskin om en har problemer med stb maskin?

Dette er jo reine mekaniske maskiner.

Gear/gass har wire overføring

 

Link to post
Share on other sites

Jeg har samme maskiner, men kan ikke hjelpe deg direkte med problemet ditt. Hadde problem med luft i systemet pga bytte av filter og dieselslanger, og fikk ikke luftet systemet skikkelig før jeg fant lufteskruen på dieselpumpen. Kjører aldri med mer enn 2200 rpm, og jeg har ikke prøvd å kjøre på maks. 

Link to post
Share on other sites

 

Mjøsfarer skrev for 20 timer siden:

Jeg har samme maskiner, men kan ikke hjelpe deg direkte med problemet ditt. Hadde problem med luft i systemet pga bytte av filter og dieselslanger, og fikk ikke luftet systemet skikkelig før jeg fant lufteskruen på dieselpumpen. Kjører aldri med mer enn 2200 rpm, og jeg har ikke prøvd å kjøre på maks. 

 

Det kan nok tenkes at jeg har fått luft i systemet på stb maskin så jeg må få luftet skikkelig.

Men om dette kan føre til at begge maskinene mangler turtall?

Noen som har opplevd lignende?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...