Jump to content

Garmin Striker 4 Ekkolodd: Mulighet for å lade uten strømkabel i båt?


Campingcruisern

Recommended Posts

Vi har ett Garmin Striker 4 Ekkolodd, som vi synes er veldig kjekt i vår Askeladden 15 fot på småturer rundtomkring i nærområdet. Spesielt for å ha kontroll på hvor dypt det er rundtomkring. Men det er noe tull med strømmen i båten, så det går stadig sikringer i den når vi bruker strøm utenom motoren. Jeg leste ett sted at Strikeren har ett innebygd batteri, så det skal være mulig å lade den opp og bruke den uten konstant strøm på. Er det noen som har hatt dette ekkoloddet, og som vet hva som kan brukes for å lade den opp? Jeg fant en Garmin spenningskabel  med lighterplug , som er 4 pin som Strikeren, men vet ikke om disse er kompatible, da det ikke står noe info om det. Helst skulle jeg hatt muligheten til å lade den hjemme og bare koblet den på svingeren i båten når den var fullt ladet. Noen som har hatt dette ekkoloddet og har en løsning på dette?

Link to post
Share on other sites

Den har ikke et innebygget batteri, men du kan kjøpe et "bærbar-kit" som inneholder et batteri som er mer beregnet for bruk i kajakk eller på isfiske. Dette kittet koster mer enn selve ekkoloddet. Jeg tror det enkleste er å finne ut hvorfor sikringen din ryker. Kansje du har for liten sikring, eller noe er koblet feil? 

Link to post
Share on other sites

bellen skrev for 1 time siden:

Den har ikke et innebygget batteri, men du kan kjøpe et "bærbar-kit" som inneholder et batteri som er mer beregnet for bruk i kajakk eller på isfiske. Dette kittet koster mer enn selve ekkoloddet. Jeg tror det enkleste er å finne ut hvorfor sikringen din ryker. Kansje du har for liten sikring, eller noe er koblet feil? 

 

Var helt sikker på at jeg leste ett sted at den hadde det, men nå finner jeg det ikke igjen. Mulig det var en av de andre versjonene. Eller at jeg har vært litt kjapp i svingene når jeg har lest. Er vel best å finne ut av det med sikringene da ja, hvis det ikke finnes noen løsning på å få strøm på det billigere enn det settet med veske, lader etc 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...