Magnify Startet 25.Juli.2021 Del på Facebook Startet 25.Juli.2021 Noen som kan hjelpe meg å identifisere hva for slags båt dette er? Finner ingen skilt/tekst på båten. 12-13 fot. Takk! Sitér dette innlegget Link to post
pero Svart 28.Juli.2021 Del på Facebook Svart 28.Juli.2021 Denne var en nøtt. Muligens et selvbygg, og åpenbart gammel. Tidlig 60? Rund bunn og sprutlist på siden. Fant ikke noe på bildesøk i Google heller. Særegen vindskjerm også. Ville tatt vare på denne, kan bli et lite klenodium. Sitér dette innlegget Link to post
Magnify Svart 5.August.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.August.2021 Takk for svar! Vi har satt igang full oppussing/restaurering av denne, full nedsliping, revet ut alt av interiør/vinduer/fenderlist osv. Den har detaljer som får meg til å tenke at den ikke er selvbygget, se feltene i glassfiberen på bak"dekket", disse var mønstret med rutete "antisklimønster", men har pusset det ned så det synes ikke så godt her. Samme mønster finnes også på fordekket (har ikke bilde av det nå.) Dørken ser rimelig sliten ut, vurderer å skjære opp og bytte hele den. Noen tips her? "Finnene" eller sprutlistene på siden må også byttes. Skal også forsterke akterspeilet tenkte jeg. Den ser jo rimelig stygg ut nå, med sparkel overalt, men dette blir et prosjekt for resten av sommeren/høsten! Den er slipt ned mange lag med gammel maling, til det som ser ut som er originalfargen, gul. Noen steder har jeg slipt helt ned til glassfiberen. Har fått anbefalt på Fargerike Christoffersen Skien å grunne med Jotun Vinyl Primer og lakke med Shipolin til slutt. Høres det greit ut, istedenfor full ny gelcoat/topcoat? Satser på en mørk, mørk blåfarge, med hvite aksenter og hvitt bånnstoff. Alle innspill og tanker tas imot med stor takk! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.