Jump to content

Oppussingsobjekt - Hva slags båt er dette?


Magnify

Recommended Posts

  • 2 uker senere...

Takk for svar! Vi har satt igang full oppussing/restaurering av denne, full nedsliping, revet ut alt av interiør/vinduer/fenderlist osv. Den har detaljer som får meg til å tenke at den ikke er selvbygget, se feltene i glassfiberen på bak"dekket", disse var mønstret med rutete "antisklimønster", men har pusset det ned så det synes ikke så godt her. Samme mønster finnes også på fordekket (har ikke bilde av det nå.)

 

Dørken ser rimelig sliten ut, vurderer å skjære opp og bytte hele den. Noen tips her? "Finnene" eller sprutlistene på siden må også byttes. Skal også forsterke akterspeilet tenkte jeg. 

 

Den ser jo rimelig stygg ut nå, med sparkel overalt, men dette blir et prosjekt for resten av sommeren/høsten! 

 

Den er slipt ned mange lag med gammel maling, til det som ser ut som er originalfargen, gul. Noen steder har jeg slipt helt ned til glassfiberen. Har fått anbefalt på Fargerike Christoffersen Skien å grunne med Jotun Vinyl Primer og lakke med Shipolin til slutt. Høres det greit ut, istedenfor full ny gelcoat/topcoat? 

Satser på en mørk, mørk blåfarge, med hvite aksenter og hvitt bånnstoff. 

 

Alle innspill og tanker tas imot med stor takk! :flag_bp:IMG_8864.jpg.56f8d6e22d58f18656a18c32b0a8575f.jpgIMG_8850.jpg.adb110697cfe2fc2dbcc775b6d46ac8d.jpgIMG_8848.jpg.38977fb311fa2680e475d8b8ca9db8e3.jpgIMG_8867.jpg.96a397398402ce64e00ac4276fde2a5a.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...