Jump to content

Volvo penta Dph drev trimmer ikke


sportnaj

Recommended Posts

Jeg har en bavaria 35 sport  med 2 stk vp d4-225  med dph drev. 

Seb utsetting iår og når båten står på vannet får jeg ikke trimmet drevene. Jeg får avlest posisjon. Styrbord drev står normalt, mens babord står i 50 (Beach). Ingen reaksjon. Ingen rele som klikker og det er strøm. Styrbord motor starter, men er vel sperre når drev står høyt så babord drar ikke starteren 

Noen som har tips. Hvor sitter sikringen til disse? I evc boksene? Andre steder? 

andre tips? 

Redigert av sportnaj (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Høres ut som du bør kalibrere drevene i EVC. Ligger beskrivelse het i dok arkiv. Tar 2 min. 
 

Neste er å ta ut trimsensor på drev som ikke reagerer for sjekk av gummi mutter ikke roterer på sensor aksel. Kjapp jobb i motorrom, 4 el 5 mm umbrako nøkkel. 

Sjøblid og ubetinget positiv!

Link to post
Share on other sites

Helt ut av det blå så løste det seg. Eneste jeg gjorde var å slå av hovedbryterne noen ganger, trykke D på evc panelet og prøve å starte. Plutselig reagerte drevet på trimbryteren og jeg fikk kjørt den ned

Da startet motoren også. 

Var vel bare noe som hang i EVC pga drev i høy posisjon. 

Men takk for tips. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...