Jump to content

Troll 20 - ballast og nummer


Lindstroem

Recommended Posts

Hej Norge

 

Min Troll 20 skal i søen for første gang. Den har skiftet hænder flere gange men har aldrig været i vandet.

Min udgave er den udgave, hvor øverste bord er i mørk blå - så måske er fabrikat-navnet et andet end Troll, men typen er en Troll 20.

Min forsikring spørger om bådens nummer - hvor finder jeg det på en Troll? Nummeret plejer at være agter i styrbords side, men ikke her.

Hvad er erfaringen med ballast i en Troll 20? Jeg har en 27 HK Vetus i båden, og den skal ikke ballastes tungere end nødvendigt.

 

Mange hilsner

Ib Lindstrøm, Danmark

Min Troll.jpg

Link to post
Share on other sites

Nydelig båt du har der, Ib. Hyggelig å se en så fin utgave og med buede vinduer ! 

 

Hvis du ikke finner HIN nr så er det fordi båten er eldre enn 16 juni 1998. Du må da bare fortelle forsikringsselskapet om dette.

 

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Skrognummer

 

Min 17 års erfaring med Troll 20 er at du ikke trenger ballast. Båten oppfører seg fint i sjøen.

 

 

Redigert av svaberget (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Tusind tak for jeres svar.

 

Min Troll må dermed være fra før 1998.

Jeg undlader at komme ballast i. Tak for det tip!

Jeg vedhæfter et par billeder af min ”nye” Troll, der søsættes for første gang nogensinde på mandag.

Jeg mangler stadigvæk lidt apteringsarbejde, men det klares til vinter.

Efter 30 år med sejlbåd har vi i stedet købt sommerbolig med en bådebro med kun en meter vanddybde. Det er nok til en Troll og til min sejljolle.

Mit næste projekt tror jeg bliver at lave en ”sommer-Troll”, der drives af elektricitet. Et andet sted her på sitet kan man se en, der laver en flot el-Polar.

Så hvis nogen kender en Troll i sydøst Norge som henstår uden motor eller med defekt motor til fornuftig pris, så vil jeg da overveje at sætte traileren på bilen 😊

 

Bedste hilsner

Ib

Troll ny mindre motorkasse.jpg

Troll Styreplads.jpg

Troll hydraulisk styring.jpg

Vetus 27HK - fylder ikke meget.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...