Jump to content

Erfaring med vp 2xD3 på 34/35 fot

Rookie_332

Recommended Posts

Er det noen som har erfaringer med generelt D3 vp motorer drift problemer etc. Da jeg ser på båter rundt 35 fort med dobble D3 220 hk eks da jeg hører de er for svake og vært noe problem med de kontra D4 og D6 .......

Hei.

Ville ikke vært skeptisk til D3 nyere enn 2010. Dvs 170/200/220hk. Har en D3 170 som er gått 550 timer uten problemer. Råsterk og lett motor. Veit at den gamle D3 hadde en del problemer 160/190/210hk. Tror eg ville sjekket/tenkt meg litt ekstra om på de.

tnlu skrev for 2 timer siden:

Hei.

Ville ikke vært skeptisk til D3 nyere enn 2010. Dvs 170/200/220hk. Har en D3 170 som er gått 550 timer uten problemer. Råsterk og lett motor. Veit at den gamle D3 hadde en del problemer 160/190/210hk. Tror eg ville sjekket/tenkt meg litt ekstra om på de.

Ok takk for info ?

Jeg har en 34 fot med 2 D3 190 fra 2009. Dette er tredje sesongen jeg har båten. Jeg har ikke hatt noen problemer med disse motorene.

De har nå gått ca 950 timer. Jeg har kjørt nesten 200 av disse timene.

bergie skrev 2 minutter siden:

Jeg har en 34 fot med 2 D3 190 fra 2009. Dette er tredje sesongen jeg har båten. Jeg har ikke hatt noen problemer med disse motorene.

De har nå gått ca 950 timer. Jeg har kjørt nesten 200 av disse timene.

Ok hvordan er det med krefter å få den opp i plan og generelt 

Nå har ikke jeg erfaring med andre planene båter i denne størrelsen, så jeg har ikke noe å sammenligne med.

Men jeg synes dette fungerer bra. Går greit opp i plan selv med fulle tanker. Trimflaps er til god hjelp.

Jeg har egentlig blitt mer og mer fornøyd med båt og motor, men det kan jo komme av at jeg, etter hvert, har fått mer erfaring med å håndtere båten.

Jeg hadde en 26 fot Biam før denne :smiley:

Båten jeg har nå er en Bavaria 33 Sport.